نا آشنایی با اجزای بدن نشانه ضعف در روند تکامل کودک است

سلامت نیوز : فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان گفت: ناتوانی در مواردی همچون بازی با توپ، بالا پریدن، قاشق در دست گرفتن، ناآشنایی با اجزای بدن و عدم شستن و خشک کردن دست‌ها از نکات غیرطبیعی در تکامل کودک محسوب می‌شود.

ساسان ساکت در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به پرسش شهروندان در صدای مشاوره سلامت درباره روند تکامل کودکان اظهار داشت: عدم توانایی کودک 15 ماهه در بازی با توپ و ناتوانی در بیان یک تا دو کلمه از نکات غیرطبیعی در تکامل کودک محسوب می‌شود.

فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان بیمارستان کودکان مفید ادامه داد: اگر کودک 18 ماهه نتواند قاشق را در دست بگیرد این امر نیز غیرطبیعی است.

وی افزود: در 18 ماهگی کودک باید حداقل 3 کلمه بیان کند و اگر با او صحبت می‌کنیم متوجه شود که طرف صحبت ما اوست.

متخصص بیماری‌های کودکان و نوزادان گفت: در 24 ماهگی که جشن تولد دو سالگی کودک است باید کودک توانایی آن را داشته باشد که حین در آوردن لباس خود به مادر خود کمک کند؛ همچنین بتواند کلمات را با هم ترکیب کند و یک جمله ساده مثل بابا بیا یا توپ بده را بسازد.

ساکت افزود: در 24 ماهگی کودک باید بتواند 6 قسمت از بدن خود را نشان بدهد چشم، ابرو، دست، پا و دهان؛ البته این امر مستلزم آن است که والدین در جهت آموزش اعضای بدن به کودک قبلاً اقدام کرده باشند تا بتوانند در این سن موارد غیرطبیعی را به درستی و با دقت ارزیابی کنند.

فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان 4 نکته غیرطبیعی تکامل کودک در 3 سالگی را عنوان کرد و افزود: عدم شستن و خشک کردن دستها یکی از این نکات است.

متخصص بیماری‌های نوزادان و کودکان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: در 3 سالگی باید 50 درصد صحبت‌های کودک مفهوم باشد و بتواند 4 تصویر از اشیا و حیوانات را نشان دهد؛ البته نشان دادن تصاویر به آموزش قبلی کودک بستگی دارد.

وی ادامه داد: بعد از سه سالگی انتظار داریم کودک بتواند بالا بپرد و عدم توانایی در این امر غیرطبیعی محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha