پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۹
کد خبر: 104245

گوجه‌فرنگی و کاهش خطر سرطان سینه

سلامت نیوز : مصرف گوجه‌فرنگی زیاد می‌تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را بعد از 50 سالگی کاهش دهد. نتایج پژوهشی که به چاپ رسیده است نشان می‌دهد گوجه‌فرنگی میزان هورمون‌هایی را که در سوخت‌وساز و ابتلا به سرطان نقش دارند کاهش می‌دهد.باید بدانید که گوجه‌فرنگی حاوی فیبرها، ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که برای سلامتی مفید هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ؛ لیکوپن جزو کاروتنوئیدهایی است که همان رنگدانه‌ی قرمز گوجه‌فرنگی است. این آنتی‌اکسیدان از ابتلا به بیماری‌های مزمنی مانند سرطان پیشگیری می‌کند. محققان آمریکایی روی تأثیر رژیم غذایی سرشار از لیکوپن و ایزوفلاون‌ها روی خطر بروز سرطان سینه بررسی‌هایی انجام دادند. به این منظور روی 70 زن یائسه که در معرض سرطان سینه قرار داشتند مطالعات خود را شروع کردند.

گروهی از این افراد یک رژیم غذایی سرشار از گوجه‌فرنگی و گروه دوم تغذیه‌ای سرشار از پروتئین‌های سویا در پیش گرفتند. بعد از چند هفته محققان میزان «ادیپوکین» خون شرکت‌کننده‌ها را اندازه‌گیری کردند. «ادیپوکین‌ها» مولکول‌هایی هستند که نقش موثری در کنترل متابولیسم چربی‌ها و قند دارند. محققان مشاهده کردند میزان «ادیپونکتین» خون شرکت‌کننده‌هایی که رژیمی سرشار از گوجه‌فرنگی داشته‌اند بیشتر است. ادیپونکتین نوعی ادیپوکین است که خواص ضد سرطانی دارد و جلوی رشد سلول‌های سرطانی سینه را می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha