یکی از مسائلی که ضرورت دارد مورد نظارت و بازرسی قرار گیرد مشکلات و دستهای پنهانی است که در حوزه‌های درمانی به فعالیت‌های غیرمجاز مشغولند.

دلالی تخت بیمارستان هم به مشکلات درمان اضافه شد

سلامت نیوِز: یکی از مسائلی که ضرورت دارد مورد نظارت و بازرسی قرار گیرد مشکلات و دستهای پنهانی است که در حوزه‌های درمانی به فعالیت‌های غیرمجاز مشغولند.
دکتر آریایی‌نژاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مسائل بسیار مهمی که هرچه سریع‌تر باید رسانه‌ای شود و به اصطلاح لو رود دست‌های پنهان دلالانی است که قداست و پاکی حوزه‌های بهداشتی و درمانی را نشانه گرفته‌اند.

وی گفت: جدا از مشکلاتی که در خصوص "دلالی دارو" و پدیده منحوس زیرمیزی وجود داشت به تازگی شاهد دلالی تخت‌های بیمارستانی هستیم. چیزی که نشانه دناعت و پستی دلالان در این‌گونه فعالیت‌ها می‌باشد.

وی با بیان اینکه بسیار تأسف‌بار است که بیماران به بهانه نبود تخت‌های بیمارستانی سردوانده شوند، آنوقت با پرسنلی مواجه شویم که برای دادن تخت به بیمار نیازمند، پول اخاذی می‌کنند.
 
وی افزود: نکته جالب اینکه ما به صورت نا‌شناس به برخی بیمارستان‌ها سرزدیم و شاهد اُردر یا دستورهای پزشکی فراوانی در پرونده بیماران بودیم که اصلاً اجرا نشده‌اند برای مثال پزشکی درخواست سنجش "فشارخون" مریض هر دو ساعت یکبار بوده اما هر ۴ الی ۵ ساعت فشار بیمار چک شده است و غفلت مسئولان در این حوزه به هیچ عنوان قابل اغماض نیست.

وی تصریح کرد: "وزارت بهداشت" در صورت برخورد با افراد خاطی و جریمه نقدی می‌تواند این مشکل را هرچه سریع‌تر برطرف سازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha