عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود بودجه سال آینده و همچنین بدهی 8 هزار میلیاردی وزارت بهداشت باید از هدفمندی یارانه ها جبران و ترمیم شود.

سرانه بهداشت در ایران4درصد از کل بودجه /سهم سرانه بهداشتی در کشورهای همسایه 10 درصد است

سلامت نیوز: عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود بودجه سال آینده و همچنین بدهی 8 هزار میلیاردی وزارت بهداشت باید از هدفمندی یارانه ها جبران و ترمیم شود.

رسول خضری در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: متاسفانه دو تا نکته منفی در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد که می توان به خرید راهبردی خدمات است که خدمات حوزه سلامت با كیفیت مناسب توسط بیمه سلامت خریداری شده و در اختیار بیمه شدگان قرار می گیرد که در بودجه سال آینده اعتبار این بخش از 175 میلیارد به 100 میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است.
عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از طرفی هم درآمد اختصاصی وزارت بهداشت از 38 درصد به 48 درصد آورده اند.
این نماینده مجلس تصریح کرد: همچنین در بخش مربوط به بودجه عمرانی اعتبارات وزارت بهداشت از 3 درصد به 2 درصد کاهش پیدا کرده است که این موضوع نیاز به حمایت بیشتر دارد.
وی با بیان اینکه تا کنون مبلغی از محل درآمدهای ناشی از هدفمندی یارانه ها به حوزه بهداشت و درمان اختصاص نیافته است، گفت: سال گذشته قرار بود 6 هزار میلیارد از درآمدهای ناشی از هدفمندی یارانه ها به وزارت بهداشت اختصاص پیدا کند که این موضوع محقق نشد و در سال جاری نیز قرار شدد که 5 هزار میلیارد تومان از درآمد یارانه ها به بخش سلامت اختصاص پیدا کند که بازهم تا کنون محقق نشده است تا کمبود بودجه از این بخش ترمیم شود.
به گفته خضری، بودجه سال آینده انقباضی است و سه منبع درآمدهای نفتی، درآمدهای ناشی از عوارض و مالیات و همچنین هدفمندی یارانه ها تأمین کننده اعتبارات خواهد بود.
وی با بیان اینکه سرانه بهداشت و درمان در کشورمان پایین است، گفت: متاسفانه سرانه و سهم بهداشت و درمان پایین است به طوری که این سرانه زیر 4 تا 5 درصد از کل بودجه است در حالی که سهم سرانه بهداشتی در کشورهای همسایه 10 درصد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha