عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: از بین متولیان موضوع آلودگی هوا در سطح کشور هیچکس پاسخگو نیست.

متولیان کاهش آلودگی هوا در اجرای مصوبات متحد نیستند

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: از بین متولیان موضوع آلودگی هوا در سطح کشور هیچکس پاسخگو نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا؛ شهلا میرگلوبیات به مناسبت هفته هوای پاک افزود: در میان متولیان موضوع کاهش آلودگی هوا که متشکل از وزارت کشور، سازمان محیط‌ زیست، شهرداری‌ها، نیروی‌انتظامی، صنایع‌ خودروسازی و ... هستند اتحاد و وحدت لازم برای اجرایی کردن مصوبات جلساتی که برگزار می‌شود، وجود ندارد.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های خوبی در جلسات و کارگروه‌هایی که به همین منظور توسط دستگاه‌های متصدی برگزار می‌شود، صورت می‌گیرد اما در مرحله اجرا متأسفانه نتیجه‌ای در بر ندارد.

وی با اشاره به اقدامات کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص آلودگی هوا اظهار کرد: کمیسیون بهداشت مجلس چندین جلسه به منظور برنامه‌ریزی در خصوص آلودگی هوای کلانشهرها و ریزگردها داشته است.

وی اضافه کرد: در این جلسات با دعوت از دست‌اندرکاران و متولیان امر تصمیمات خوبی اتخاذ شد و آلودگی زیست‌محیطی هوا در آن بررسی شد اما، تاکنون خروجی مثبتی نداشته است و شاهد حرکت عملی به دور از شعار که مردم از نتایج آن بهره‌مند شوند نبوده‌ایم.

این نماینده خانه ملت با بیان اینکه هوای آلوده قاتل نامحسوس و غیر قابل رؤیت انسان است، اضافه کرد: مردم آگاهی لازم در خصوص میزان مضرات هوای آلوده ندارند در حالی که نباید از نقش مشارکت مردمی در بحران آلودگی هوا غفلت کرد.

وی تصریح کرد: یک اراده قوی در بین دستگاه‌های مسئول می‌طلبد که با حمایت سایر دستگاه‌ها به ویژه مجلس و دولت از قدرت اجرایی بالایی برخوردار شود و به طور جهادی این بحران را مدیریت کند.

وی با تأکید بر فراهم شدن زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی به عنوان راهکاری مؤثر در حل بحران آلودگی هوا ادامه داد: نوسازی خودروهای فرسوده، اجرای صحیح طرح‌های ترافیکی، جلوگیری از استفاده از سوخت مازوت در صنایع و ایجاد فضای سبز بیشتر و احداث کمربند سبز از دیگر راهکارهاست.

میرگلوبیات آلودگی هوا را منجر به افزایش بیماری‌ها به خصوص تشدید بیماری در بین افراد سالمند و کودکان دانست و اظهار کرد: آلودگی هوا تأثیر مستقیمی بر روی برخی بیماران داشته و منجر به بروز اختلالات در سیستم ایمنی آنها می‌شود و همچنین زمینه‌ساز بروز سرطان‌ها و افزایش بیماران قلبی و تنفسی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha