رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: حذف بازنشستگان تأمین اجتماعی از دریافت سبد کالا صحیح نیست.

حذف بازنشستگان تأمین اجتماعی از دریافت سبد کالا صحت ندارد

سلامت نیوز: رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: حذف بازنشستگان تأمین اجتماعی از دریافت سبد کالا صحیح نیست.

عبدالرضا عزیزی در گفت و گو با پانا، درخصوص موضوع حذف بازنشستگان تأمین اجتماعی از دریافت سبد کالا اظهار داشت: متاسفانه در برخی از رسانه ها موضوع حذف بازنشستگان از این نوع تسهیلات دولت که برای بار اول اختصاص می یابد، مطرح شد اما باید گفت این اظهار نظرها صحیح نیست.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ابلاغیه دولت برای تخصیص سبد کالا نام علاوه بر اقشار مختلف جامعه، نام کارمندان تأمین اجتماعی نیز ذکر شده و مگر می شود که این تسهیلات به بازنشستگان تامین اجتماعی تعلق نگیرد.
این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه رسیدگی به مطالبات بازنشستگان دغدغه اصلی ما است، خاطرنشان کرد: نباید اقدامی انجام شود که فضای موجود برای این قشر از جامعه نگران کننده باشد.
وی همچنین درخصوص افزایش حقوق بازنشستگان در سال آینده نیز گفت: درخواست ما برای افزایش حقوق این دسته از افراد بیش از آنچه اعلام شده و طبق نرخ تورم به کمیسیون تلفیق ارسال شده است و اعضای کمیسیون تلفیق مشغول رسیدگی به زوایای مختلف بودجه هستند.
به گزارش پانا، هیئت وزیران در جلسه مورخ 20/09/1392 بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و به‌استناد اصل یک‌صد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد.
طبق اعلام دولت وزارت صنعت، معدن و تجارت مجاز است به‌منظور تسریع و تسهیل در تأمین اقلام سبد کالا، نسبت به پرداخت علی‌الحساب بخشی از اعتبارات به مباشرین تأمین کالا اقدام کند.
1 ــ در راستای سیاست‌های حمایتی دولت از برخی اقشار جامعه، سبد کالا شامل (8.1) کیلوگرم روغن نباتی مایع، (10) کیلوگرم برنج، (4) کیلوگرم گوشت مرغ، (800) گرم پنیر بسته‌بندی (uf) و (8.1) کیلوگرم تخم‌مرغ به افراد مشمول این تصویب‌نامه در دو نوبت تا پایان سال 1392 تحویل می‌شود.
2 ــ افراد زیر مشمول این تصویب‌نامه می‌باشند:
الف ــ کلیه شاغلان و بازنشستگان دولت و نیروهای مسلح اعم از کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی و کلیه کارگران مشمول قانون کار و قانون تأمین اجتماعی.
ب ــ روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و هنرمندان (به‌تشخیص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) و دانشجویان متأهل (به‌تشخیص وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی) و طلاب (به‌تشخیص مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه).
ج ــ سرپرستان خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور.
تبصره ــ قضات و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از شمول این تصویب‌نامه مستثنی می‌باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha