لزوم تقویت نظارت پلیسی معقول بر مصرف دارو

سلامت نیوز : رئیس شبکه هپاتیت کشور بر لزوم تقویت نظام دارویی جهت جلوگیری از قاچاق دارو در کشور تاکید کرد.

دکتر سیدموید علویان در گفت وگو با (ایسنا)، گفت: در تمام بیماری‌هایی که دولت بابت داروی آنها یارانه می‌پردازد باید نگران مقوله قاچاق دارو به خارج از کشور باشیم. این موضوع در مورد داروهای بیماران هپاتیت نیز صدق می‌کند اما این مبحث هم راهکارهایی دارد، اینکه دارو گران شود و پس از آن بیمار را شناسایی و بعد پول دارو را به حساب وی واریز کنند منطقی نیست و باید راهکارهای معقول و منطقی در این زمینه در نظر گرفته شود.

وی افزود: داروهای هپاتیت سال گذشته به شدت افزایش قیمت داشت هرچند اکنون مقداری قیمت‌ها کاهش یافته اما هنوز به قیمت سال گذشته بازنگشته و مردم پول این داروها را از جیب خود می‌پردازند.

علویان در این باره ادامه داد: به این منظور تقویت نظارت پلیسی معقول بر مصرف دارو ضرورت دارد. البته اکنون هم نظام ثبت و مراقبت دارویی در کشور وجود دارد اما باید تقویت شود. به این ترتیب وقتی فردی با نسخه‌ای جهت دریافت دارو مراجعه می‌کند باید تایید شود که آیا واقعا وی به دارو نیاز دارد یا خیر و در آن زمان از وی حمایت‌های لازم صورت گیرد.

رئیس شبکه هپاتیت کشور افزود: اکنون هم نظام مراقبت دارویی در کشور وجود دارد و نظام شبکه‌ای داروخانه‌ای داریم. این امر بسیار خوب است اما باید تقویت شود و به دنبال آن نه به صورت کوتاه مدت بلکه به صورت بلند مدت‌تر به بیمار دارو داده شود اما نظارت‌های لازم در آن صورت گیرد تا دارو به خارج از کشور قاچاق نشود.

علویان در ادامه بر کاهش قیمت داروها تاکید کرد و افزود: داروهای بیماران هپاتیت نیز سال گذشته با افزایش قیمت مواجه بودند که لازم است حمایت‌های بیشتر جهت کاهش پرداخت از جیب مردم صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha