فرآورده‌های خونی بیمه می‌شوند

سلامت نیوز : رییس سازمان انتقال خون ضمن اعلام خبر آغاز رایزنی با سازمان‌های بیمه‌گر به منظور پوشش بیمه‌ای فرآورده‌های خونی در کشور گفت:‌ در صورت افزایش اعتبار سال آینده با مشکل کمبود ذخایر خونی روبرو نخواهیم شد.

دکتر علی‌اکبر پورفتح‌اله در گفت‌وگو با (ایسنا)، در پاسخ به پرسشی پیرامون وضعیت ذخایر ملزومات مصرفی مورد نیاز سازمان انتقال خون در سال آینده اظهار کرد‌: 50 میلیارد تومان برای سازمان انتقال خون در ردیف‌های افزایش اعتباری وزارت بهداشت پیش بینی شده است که هنوز در کمیسیون تلفیق قرار دارد، اگر این اعتبار تامین شود، در سال آینده با مشکل ذخایر ملزومات مصرفی روبرو نمی‌شویم.

وی به ارزیابی شرایط فعلی انتقال خون در خصوص ذخایر خون و فرآورده‌های مشتق از آن نیز پرداخت و گفت:‌ در همین شرایط و با وجود مشکلات اعتباری اجازه ندادیم ذخایر خونی کشور کاهش یابد. علاوه بر این استانداردهای انتقال خون نیز حفظ شد و ذره‌ای از معیارهای خود به منظور حفظ سلامت و کیفیت خون عقب ننشستیم.

رییس سازمان انتقال خون با بیان اینکه اعلام هشدارهای بروز کمبود خونی در سراسر کشور نیز بر حسب برنامه ملی سازمان صورت می‌پذیرد، عنوان کرد: بر اساس این برنامه اگر ذخایر خون در کشور به کمتر از پنج روز برسد در مرحله هشدار قرار می‌گیریم.

پورفتح‌اله همچنین درباره آخرین وضعیت بیمه فرآورده‌های خونی توضیح داد: در حال حاضر تمام تجهیزات مورد استفاده در انتقال خون بیمارستانی کشور دارای تعرفه است،‌ اما هزینه‌های مربوط به چرخه اول انتقال خون و تهیه خون و فرآورده‌های آن تحت پوشش بیمه نیست. این در حالی است که اقتصاد انتقال خون در طولانی مدت می‌تواند هزینه بیمه‌ها را کاهش دهد.

وی افزود:‌ اکنون در حال رایزنی با بیمه‌ها هستیم. زیرا بیمه‌ها باید به این موضوع ورود کرده و هزینه فرایندهای انتقال خون را تقبل کنند تا بار سنگین آن روی دوش مردم گذاشته نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha