نقش آزمایشگاهها در پیشگویی بیماریها انكارناپذیر است
سلامت نیوز :  رئیس ششمین كنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین گفت: نقش آزمایشگاهها در پایش و پیشگویی بیماریها در هزاره جدید انكارناپذیر است.

به گزارش سلامت نیوز ؛ دکتر علی اکبر پورفتح اله با تاكید بر اینكه آزمایشگاهیان را از جامعه پزشكی جدا نمی بینیم و امروز آزمایشگاهیان بخش انكارناپذیری از جامعه پزشكی هستند، افزود: نیاز به آزمایشگاه در همه عرصه های پزشكی رو به افزایش است و افق خوبی پیش روی آزمایشگاهها قرار دارد.

رئیس سازمان انتقال خون ایران با اشاره به پیشرفت علوم آزمایشگاهی در جهان و ایران طی سالیان اخیر، اظهار كرد: آزمایشگاهها به پیشرفتهای خوبی دست یافته اند و تشخیص بسیاری از بیماریها بدون انجام آزمایش امكان پذیر نیست. آزمایش به نوعی پیش آگاهی برخی بیماریها محسوب می شود.

وی ادامه داد: آزمایش می تواند پیش بینی كننده وضعیت یك بیماری در آینده باشد. امروز جهت گیری و حركت آزمایشگاهها به گونه ای است كه در آینده از آن در همه عرصه های پزشكی از تشخیص گرفته تا مانیتورینگ، پایش، پیشگویی و درمان بیماریها بهره گرفته می شود.

رئیس ششمین كنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین با بیان اینكه تغییرات عمده ای در بحث آزمایشگاهها در این سالها داشته ایم گفت: این در حالی است كه نیاز به آزمایشگاه در همه عرصه های پزشكی رو به افزایش است و افق خوبی پیش روی آزمایشگاه ها قرار دارد.

پورفتح اله افزود: از این طریق امكانی فراهم می شود كه آزمایشگاه در خدمت بالین باشد. از همین رو همواره گردهمایی های علمی آزمایشگاهیان مورد توجه ویژه قرار دارد. بخصوص كنگره اخیر كه در حال پایه ریزی یك رویكرد نوین در عرصه پزشكی كشور تحت عنوان "به هم آمیختگی و تبلیغ آزمایشگاه در كنار بالین" است و هر ساله یك زمینه تخصصی در آزمایشگاه و بالین را مورد بررسی قرار می دهد.

رئیس سازمان انتقال خون ایران درباره تعامل میان متخصصان علوم آزمایشگاهی و پزشكان نیز گفت: آزمایشگاهیان را جدا از جامعه پزشكی نمی بینیم. آزمایشگاهیان بخش انكارناپذیری از جامعه پزشكی هستند. این دو با نگاه فعلی غیرقابل تفكیك هستند، ضمن آنكه پزشكی را نمی توان از آزمایشگاه جدا كرد. این دو لازم و ملزوم یكدیگر هستند و با این دو پزشكی مفهوم می یابد.

ششمین كنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین از 23 الی 25 بهمن ماه جاری در مركز همایشهای بین المللی رازی دانشگاه علوم پزشكی ایران برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha