سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 10432

برای اولین بار از زمان شیوع آنفلوانزای اسپانیایی در سال 1918 سن امید به زندگی برای عده زیادی از زنان آمریكایی در حال كاهش است.

یحیی دولتی در گفت‌و‌گو با فارس افزود: استفاده بیش از حد از لیزر برای درمان ناراحتی‌ها پوستی، شیوع بالای بیماری‌های تاولی در كشور و تزریق داروی بدون مجوز دیسپورت برای زیبایی زنان از جمله خطرات مهمی است كه سلامت پوست مردم كشور را تهدید می‌كند.
وی اضافه كرد: كنفرانس بین‌المللی پوست كه 5 تا 7 اردیبهشت امسال در سالن همایش‌های صدا و سیما و با حضور متخصصانی از 13 كشور دنیا برگزار می‌شود، بررسی این 3 موضوع را كه از جمله مباحث مهم در سلامت پوست مردم ایران و بسیاری از كشورهای دنیاست را در دستور كار قرار داده است.
دولتی گفت: شایع‌ترین بیماری‌های تاولی پوست پمفیگوس است كه تاكنون 2 هزار بیمار مبتلا به آن را در كشور شناسایی شده است این بیماری مانند سوختگی سراسری است كه تمام بدن فرد مبتلا را دچار عارضه می‌كند و هنوز علت بروز آن دقیقاً معلوم نیست.
وی افزود: داروی دیسپورت نیز كه از آن برای زیبایی پوست و بیش‌تر توسط زنان برای رفع چین و چروك صورت استفاده می‌شود، حتماً باید داروی مجوز وزارت بهداشت باشد و همواره در یخچال نگهداری شود در غیر این صورت به سلامت پوست فرد آسیب می‌رساند، این دارو باید حتماً زیر نظر متخصص و به میزان معین تزریق شود.
رئیس انجمن متخصصان پوست كشور اضافه كرد: جوش غرور جوانی شایع‌ترین بیماری پوستی كشور است كه گاهی تا 70 درصد جمعیت جوانان را در سن بلوغ دچار می‌كند، پس از آن بیماری پوستی اگزما در ایران شایع است.
وی گفت: سرطان پوست نیز شایع‌ترین سرطان در كشور است كه بیش‌تر در كشورهای كه مردم آن سفید پوست و رنگین چشم هستند مانند استرالیا و آمریكا شایع است و در كشور ما شیوع كم‌تری دارد.
وی به مردم توصیه كرد به تبلیغات مواد آرایشی در شبكه‌های ماهواره‌ای توجه نكنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha