محققان علوم پزشکی طی سالهای گذشته به درج مقالات کم ارزش تشویق شدند

سلامت نیوز : معاون تحقیقات و فن‌آوری وزارت بهداشت گفت: به دلیل روش‌های غلطی که در گذشته و در 8 سال داشته‌ایم ناکارآمدی تحقیقات در رسانه‌ها بزرگ‌گویی شد و افراد به درج مقالات کم‌ارزش تشویق شدند.

رضا ملک‌زاده در گفت‌وگو با فارس در مورد کارآمد بودن تحقیقات جاری در کشور اظهار داشت: اکثر تحقیقات علوم پزشکی کاربردی است و تحقیقات پایه خیلی کم است. تحقیقات پایه بیشتر مواردی هستند که وجودشان حیاتی است.

معاون تحقیقات و فن‌آوری وزارت بهداشت گفت: برای اینکه یک فناوری توسعه‌ای و دانش به وجود آورد و به طور نهادینه در داخل کشور جریان پیدا کند نیاز به تحقیقات پایه است و اشتباه است که فکر کنیم که نباید در تحقیقات پایه سرمایه‌گذاری کنیم.

ملک زاده تصریح کرد: تحقیقات در پزشکی تبدیل به فناوری می‌شود و فناوری به مشکلی پاسخ می‌دهد چرا که تشخیص بیماری و درمان بسته به این است که مشکل را بفهمیم.

معاون تحقیقات و فن‌آوری وزارت بهداشت گفت: رسانه‌ها به طور ناصحیح به بحث ناکارآمد بودن تحقیقات پرداخته‌اند و واقعیت این است که ما حتماً احتیاج به دانش داریم و این دانش باید به وجود بیاید تا در پیشرفت علم در سطح جهان نقش داشته باشیم.

ملک‌زاده ادامه داد: به دلیل روش‌های غلطی که در گذشته و در 8 سال داشته‌ایم ناکارآمدی تحقیقات بزرگ‌گویی شد و افراد به درج مقالات کم‌ارزش تشویق شدند؛ ‌البته این‌ها مشکلاتی است که به سرعت رفع خواهد شد و با تلاش به سمت واقع بینی در خود علم و فناوری پیش خواهیم رفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha