اختصاص بخشی از اعتبار ناشی از درآمد هدفمندی یارانه ها به حوزه سلامت

سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درمورد اختصاص بخشی از اعتبار ناشی از درآمد هدفمندی یارانه ها به حوزه سلامت، نواقص حوزه بهداشت و درمان را اعلام کرد.

شهلا میرگلو بیات در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: در بخش سلامت که زیر مجموعه بهداشت و درمان است بودجه ای که در سال آینده اختصاص پیدا کرده کمتر از آن چیزی است که وزارت بهداشت پیشنهاد کرده است که نواقص آن باید برطرف شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرانه بهداشت در کشورمان بسیار پایین است، تصریح کرد: طبق اعلام دولت مقرر شد تا سال آینده مبلغ 12 هزار میلیارد تومان از درآمدهای ناشی از هدفمندی یارانه ها به حوزه سلامت اختصاص پیدا کند.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه این مبلغ در چه بخش هایی از حوزه سلامت تعلق می گیرد، افزود: این اعتبار باید در بخش هایی که نقص وجود دارد، هزینه شود. همچنین این اعتبار با توجه به مشکل جدی دانشگاه های علوم پزشکی در بخش مالی، در بخش آموزش پزشکی و بیماران خاص عملیاتی شود.

این نماینده مجلس یادآور شد: البته اعتباری که دولت از بخش هدفمندی یارانه ها به حوزه سلامت اختصاص داده می بایست تخصیص پیدا کند تا بخش هایی که نقص دارند، جبران شوند.

بیات خاطرنشان کرد: هم اکنون در بخش بیماران صعب العلاج 90 درصد مبلغ و هزینه دارو توسط وزارت بهداشت و 10 درصد مابقی توسط بیمار هزینه می شود، لذا اعتباراتی که به حوزه سلامت تخصیص پیدا می کند باید به درستی مدیریت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha