12میلیارد تومان تجهیزات توانبخشی در سال جاری خریداری شده است

سلامت نیوز : معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: در سال جاری 12 میلیارد تومان تجهیزات توانبخشی خریداری شد و در اختیار معلولان قرار گرفته است.

یحیی سخنگویی در گفت و گو باپانا، با اشاره به تأمین تجهیزات در حوزه توانبخشی اظهار داشت: در سال 91 مبلغ 8.5 میلیارد تومان تجیزات توانبخشی خریداری شد که در سال جاری تا کنون 12 میلیاردتومان در این بخش تجهیزات خریداری و در اختیار معلولان قرار گرفت است.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با بیان اینکه هدف بخش توانبخشی سازمان بهزیستی ارائه خدمات با کیفیت به جامعه هدف معلولان است، تصریح کرد: در این راستا تأمین تجهیزات توانبخشی در دستور کار قرار دارد که برنامه ها و اعتبارات در این زمینه هزینه می شود.

وی اضافه کرد: البته در سال آینده بخش توانبخشی با رشد اعتباری مواجه خواهد شد تا تجهیزاتی که مورد نیاز جامعه هدف ما قرار دارد، تأمین و در اختیار این افراد قرار گیرد.

بودجه پیشنهادی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی در سال 93 در بخش اعتبارات هزینه ‌ای به ویژه اعتبارات مربوط به فصل رفاه و تامین اجتماعی بیشترین افزایش را داشته است.

بر این اساس، رویكرد حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و ضعیف جامعه و توانمندسازی این گروه از افراد از مهم‌ترین ویژگی‌های بودجه دولت در بخش رفاه و تامین اجتماعی است كه در این خصوص اعتبارات نهادهای حمایتی همچون بهزیستی از 1100 میلیارد تومان در سال 92 به هزار و 300 میلیارد تومان در سال 93 افزایش یافته است كه رشد 20 درصدی را نشان می‌دهد، البته از این اعتبارات برنامه توانبخشی و تامین هزینه‌های معیشتی افراد تحت پوشش این نهاد حمایتی بیشترین را به خود اختصاص داده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha