شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 104334

رشد سلول‌های سرطانی، ارمغان مواد آرایشی تقلبی

سلامت نیوز : معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: استفاده از مواد آرایشی تقلبی و قاچاق علاوه بر سرطان‌زا بودن رشد سلول‌های سرطانی را برای مصرف کنندگان به ارمغان می‌آورد.

دکتر رسول دشتی در گفت‌وگو با (ایسنا) ، اظهار کرد: استفاده از مواد آرایشی قاچاق و تقلبی علاوه بر سرطان‌زا بودن موجب افزایش رشد سلول‌های سرطانی می‌شود. ترکیب شیمیایی استفاده شده در این گونه مواد مانند پارابین‌ها و فتالات‌ها ارتباط مستقیمی با رشد تومورهای سرطانی بویژه تومورهای سرطانی پستان دارد.

وی با بیان اینکه انتخاب محصولات آرایشی و بهداشتی قاچاق و تقلبی عوارض گوناگونی به همراه دارد، افزود: مهمترین عوارض آنها عفونت پوست، زخم‌های پوستی قرمزی و تورم پوست، شکنندگی و ریزش مو است.

دشتی با اشاره به اینکه مواد آرایشی و بهداشتی تقلبی و قاچاق موجب ایجاد حساسیت‌های پوستی، کچلی، آکنه شدید و صدمات جبران‌ناپذیر دیگری در مصرف کننده می‌شود، خاطرنشان کرد: همه این مشکلات هزینه‌های بسیار بالای مالی را به مصرف کننده تحمیل می‌کند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: باید مواد آرایشی و بهداشتی را از مراکز معتبر مانند داروخانه‌ها و فروشگاه‌های مجاز آرایشی و بهداشتی دارای گواهینامه تهیه و خریداری و به تاریخ تولید و انقضای آن و شماره مجوز بهداشتی ورود یا پروانه ساخت وزارت بهداشت توجه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha