شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۴
کد خبر: 104337

عمل زیبایی بینی چه عوارضی دارد؟

سلامت نیوز : یک فوق تخصص جراحی پلاستیک معتقد است: عمل جراحی زیبایی بینی اگر توسط افراد متخصص انجام شود عوارض جدی نخواهد داشت.

دکتر غلامرضا امیریان در گفت وگو با (ایسنا) ، با تاکید بر اینکه جراحی بینی آن طور که گفته می‌شود عارضه ندارد، اظهار داشت: عمل جراحی زیبایی بینی اگر توسط افراد متخصص انجام شود عوارض چندانی نخواهد داشت.

وی افزود: جراحی بینی نیز مانند هر عمل دیگری یکسری عوارض عمومی دارد که عفونت، خونریزی، باقی ماندن جای جراحی و غیره از جمله آنها است.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک درباره عوارض اختصاصی جراحی بینی نیز یادآوری کرد: مناسب نشدن ظاهر بینی از مهمترین عوارض اختصاصی این نوع عمل است که گاهی فرد ظاهر جدید بینی خود را نمی پذیرد و مجبور است بار دیگر بینی خود را عمل کند.

امیریان خاطرنشان کرد: اگر عمل جراحی بینی توسط افراد متخصص و آن هم به شیوه‌ای صحیح انجام شود عوارضی از جمله از بین رفتن حس بویایی، تنگی نفس و غیره را در پی نخواهد داشت و بینی فرد از نظر بویایی و تنظیم رطوبت مشکلی پیدا نمی‌کند.

وی در ادامه بینی را یکی از مهمترین قسمت‌های صورت دانست که تاثیر زیادی روی چهره فرد دارد و تصریح کرد: عمل جراحی زیبایی بینی برای افرادی توصیه می‌شود که بینی آنها ظاهر مناسبی ندارد، دچار برآمدگی یا در زبان آمیانه قوز است و سوراخ‌های بزرگ دارد.

به گفته امیریان، برخی از افراد نیز از جنبه درمانی نیاز به عمل جراحی دارند و بینی آنها ممکن است دچار انحراف، پولیپ و یا ... باشد که این نوع عمل با عمل زیبایی تفاوت دارد.

امیریان سن مناسب برای عمل بینی در پسرها را بعد از 15 سالگی و در دخترها بعد از 13 سالگی عنوان کرد و ادامه داد: بعد از این سن بلوغ فکری و خصوصا بلوغ استخوانی و جسمی فرد کامل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha