مکمل‌هایی برای درمان عارضه صدا دادن مفصل زانو

سلامت نیوز : پزشکان از سودمند بودن تاثیر مصرف دو نوع مکمل مورد استفاده در درمان عارضه صدا کردن مفصل زانوها به هنگام حرکت خبر دادند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ برای سال‌ها پزشکان، بیماران و محققان در مورد سودمند بودن دو مکمل شناخته شده گلوکزامین و کندرویتین سولفات در درمان درد و کاهش تراکم استخوان ناشی از آرتریت و التهاب مفاصل نظر قطعی نداشتند.

 اخیرا گروهی از پزشکان مرکز تحقیقات بیمارستانی دانشگاه مونترال و مرکز پزشکی دانشگاه مریلند به بررسی 600 فرد مبتلا به عارضه استئوآرتریت پرداخته و به طور مرتب میزان افت بافت غضروفی را از طریق MRI اندازه‌گیری کردند.

 این تیم پزشکی در پایان بررسی‌های خود دریافتند که پهنای فضای مفصلی در میان بیمارانی که از این دو نوع مکمل مصرف کرده بودند باثبات‌تر بوده است. همچنین مصرف این دو نوع مکمل در میان بیمارانی که در مراحل اولیه و خفیف بیماری استئوآرتریت بودند، سودمندتر بوده است.

 «جوآن مارتل پلیتیر»، محقق ارشد این مطالعه از دانشگاه مونترال گفت: این مکمل‌ها با جلوگیری از تغییر شکل استخوان‌ها و از بین رفتن بافت استخوانی مانع از پیشرفت این بیماری می‌شود، هرچند مکانیزم دقیق آن هنوز مشخص نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha