نارسایی قلبی در کمین مردان کم‌تحرک

سلامت نیوز : پزشکان آمریکایی در یک مطالعه جدید هشدار دادند مردانی که بیشتر ساعات روز را می‌نشینند و کمتر ورزش می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به نارسایی‌های قلبی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در این بررسی پزشکان آمریکایی به مطالعه روی 84 هزار و 170 مرد 45 تا 69 ساله که به نارسایی قلبی مبتلا نبودند، پرداختند و اطلاعات مربوط به میزان فعالیت جسمی آنان و مدت زمان بی‌تحرکی این مردان را نیز ثبت کردند.

بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده در یک دروه هشت ساله این پزشکان دریافتند مردانی که حدود پنج ساعت یا بیشتر را در طول روز خارج از محل کار همچنان می‌نشینند نسبت به افرادی که مدت دو ساعت یا کمتر می‌نشینند، 34 درصد بیشتر در معرض ابتلابه نارسایی قلبی هستند.

همچنین مردانی که فعالیت جسمی کمتری دارند در مقایسه با مردانی که بیشتر فعالیت بدنی دارند و ورزش می‌کنند، 52 درصد بیشتر در معرض ابتلا به نارسایی قلبی هستند.

دکتر «دبورا یانگ»، محقق ارشد این مطالعه در مرکز مراقبت‌های بهداشتی «کایسر» در کالیفرنیا گفت: لازم نیست افراد حتما به باشگاه بروند، بلکه روش ساده و بدون هزینه پیاده‌روی بهترین ورزش برای اکثر مردم است که در هر زمان و هر موقعیتی نیز می‌توان آن را انجام داد. 30 دقیقه پیاده‌روی در روز روشی تاثیرگذار برای حفظ سلامت بدن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha