تخصیص 12 هزار میلیارد تومان از محل اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به نظام سلامت

سلامت نیوز : با حضور وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ دومین نشست هم‌اندیشی نظام سلامت کشور در سازمان تأمین‌اجتماعی برگزار شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر سیدتقی نوربخش در ابتدای این نشست با بیان این که نگاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نظام سلامت مشترک و برای حل مشکلات مردم است، گفت: حل مشکلات مردم در حوزه سلامت و رفع نگرانی و دغدغه‌های اقشار مختلف مردم مورد تأکید ریاست جمهوری‌اسلامی ایران و از اهداف مشترک میان سازمان تأمین‌اجتماعی و وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

نوربخش از تخصیص بهینه منابع از محل اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها توسط دولت به نظام سلامت کشور که حدود 12 هزار میلیارد تومان است، تقدیر و تشکر کرد و گفت: این موضوع که برای اولین بار محقق می‌شود و در دولتهای قبلی علی رغم تخصیص‌های صورت گرفته، اجرایی نشده بود، بسیار حایز اهمیت است.

وی گفت: قیمت‌گذاری و تعیین خدمات پزشکی و تعرفه از مباحثی است که در جلسه با وزارت‌ بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد بحث قرار می‌گیرد تا بتوانیم به تعرفه‌ای مناسب دست پیدا کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: همدلی موجود میان سازمان تأمین‌اجتماعی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت برای حل مسائل و مشکلات، بی‌نظیر است و این همدلی را فرصتی برای سازمان و بیمه‌شدگان می‌دانم.

نوربخش تصریح کرد: از سوی دیگر وفاق موجود میان حوزه‌های بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی سازمان تأمین‌اجتماعی فرصت مغتنمی برای مدیریت این سازمان است تا بتواند از این فرصت برای رسیدن به اهداف سازمان و پاسخگویی به مطالبات بیمه‌شدگان و شرکای اجتماعی بهره گیرد.

وی گفت: شرکای اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی به این سازمان اعتماد دارند و با گذر از چالش‌ها و حاشیه‌هایی که به صورت ناخواسته برای سازمان تأمین‌اجتماعی پیش آمده بود، به وظایف و مأموریت‌های خود ادامه می‌دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha