ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای معتادان ترک کرده در کشور

سلامت نیوز :دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به توافق انجام گرفته با وزارت کار برای اختصاص بخشی از بودجه در زمینه اشتغال معتادان ترک کرده گفت: صیانت از معتاد ترک کرده و خانواده آنها باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه دیدار با کانون مداحان و شعرای آیینی کشور در سازمان تبلیغات اسلامی در مورد وضعیت اشتغال معتادان پس از ترک گفت: توافقنامه‌ای را با وزارت کار در نظر گرفته‌ایم تا بخشی از بودجه را برای اشتغال معتادان ترک کرده در نظر بگیرند.

وی افزود: ایجاد اشتغال برای معتادانی که ترک کرده‌اند، آیین‌نامه مصوب دولت است به همین دلیل درصد خاصی از اعتبارات اشتغال‌زایی را در این حوزه قرار داده‌ایم.

رحمانی فضلی ادامه داد: قرار شده از این اعتبارات بخشی را به حوزه اشتغال معتادان اختصاص بدهند تا در حمایت از معتادان ترک کرده مثمرثمر باشد.

رحمانی فضلی در مورد اینکه چه موقع این طرح اجرا می‌شود گفت: هم اکنون در استان‌های کشور در حال انجام است ما به دنبال این هستیم که سهم اعتبارات را بالا ببریم تا مؤثرتر واقع شود.

وزیر کشور ادامه داد: با همه اقشار و شبکه‌های اجتماعی که ظرفیت اجتماعی کردن مواد مخدر را دارند جلساتی برگزار کرده‌ایم تا در بحث پیشگیری، درمان و صیانت بتوانیم از آنها کمک بگیریم.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: شبکه مداحان، عظیم و پرقدرت است و در اقصی نقاط با مردم و اعتقادات دینی آنها در ارتباط است و می‌تواند در این مسیر به ما کمک کند.

وی با اشاره به جلسه برگزار شده با کانون مداحان گفت: مجمع نمایندگان کانون مداحان، ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان تحقیقات اسلامی قرار شده به صورت سه‌جانبه روش‌های جدید اجتماعی کردن موضوع مواد مخدر را طراحی و اجرا کنند.

رحمانی فضلی همچنین در مورد مراقبت از مرزها گفت: در مدیریت مرزها به خوبی پیش رفته‌ایم و نیروهای مرزبانی به شدت فعالند و امکانات خوبی در اختیار داریم.

وزیر کشور افزود: اقداماتی از قبیل ایجاد برجک دیده‌بانی و استقرار پهپادها که نیروی انتظامی و سپاه به آن مجهز شده ایجاد شده و به دقت مرزها را پیگیری می‌کنیم.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در حال حاضر امکان ورود کاروان‌های حمل مواد مخدر از مرزهای شرقی را از بین برده‌ایم و بسیاری از مرزها در برخی نقاط به صورت کامل مراقبت می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha