مطالبات تامین اجتماعی از دولت سال آینده به 90 هزار میلیارد تومان می رسد
سلامت نیوز : مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از پرداخت یکهزار و 300 میلیارد تومان از مطالبات این سازمان طی 5 ماه گذشته از سوی دولت خبر داد و گفت: با توجه به اینکه براساس قانون سود بدهی ها نیز باید پرداخت شود با این روند میزان مطالبات تامین اجتماعی از دولت در سال آینده به بیش از 90 هزار میلیارد تومان می رسد.

دکتر سید تقی نوربخش در گفتگو با مهر به مطالبات تامین اجتماعی از دولت اشاره کرد و افزود: دولت قبلی به سازمان تامین اجتماعی بیش از 60 هزار میلیارد تومان بدهکار بود اما طی این مدت هیچ مبلغی از مطالبات به سازمان پرداخت نشد.

وی از پرداخت یک هزار و 300 میلیارد تومان از بدهی دولت به تامین اجتماعی خبر داد و گفت: دولت جدید با توجه به نگاه و رویکرد ویژه ای که در بخش بیمه ای و درمان دارد در راستای تعهدات خود در قبال بیمه کارگران ساختمانی، تفاوت قیمت ارز و دارو و تعهدات کارفرمایی و ... علی رغم مشکلاتی که در بخش درآمدهای عمومی دارد توانست طی چند ماه گذشته مبلغی از مطالبات سازمان را پرداخت کند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: بدهی های دولت هر ساله بدلیل پرداخت سه درصد حق بیمه و کارفرمایی افزایش پیدا می کند بطوریکه در سال جاری 15 هزار میلیارد تومان به مطالبات قبلی ما اضافه شده است.

وی در مورد کسری بودجه سازمان تامین اجتماعی نیز گفت: در حال حاضر با توجه به مصارف و منابع موجود ، سازمان با کسری بودجه مواجه است که با همین روند با چالشهای جدی مواجه خواهیم شد.

به گفته وی، بدهی های دولت هر ساله بدلیل پرداخت سه درصد حق بیمه و کارفرمایی افزایش پیدا می کند بطوریکه در سال جاری 15 هزار میلیارد تومان به مطالبات قبلی ما اضافه شده است.

نوربخش به مجموع مطالبات تامین اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: درصورت افزایش میزان تعرفه در سال 93 میزان مطالبات ما نیز بیشتر می شود و با توجه به اینکه براساس قانون سود بدهی ها نیز باید پرداخت شود با این روند میزان مطالبات تامین اجتماعی از دولت در سال آینده به بیش از 90 هزار میلیارد تومان می رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha