مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان ایلام از مایه کوبی 1230000 گوسفند و بز و حدود 40 هزار رأس گاو و گوساله در استان علیه بیماری تب برفکی خبر داد.

مایه کوبی بیش از یک میلیون راس دام در ایلام

سلامت نیوز: مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان ایلام از مایه کوبی 1230000 گوسفند و بز و حدود 40 هزار رأس گاو و گوساله در استان علیه بیماری تب برفکی خبر داد.

دکتر پیرانی با اعلام این خبر گفت : عملیات مایه کوبی جمعیت دام سبک و سنگین دامداران روستایی و عشایری از نیمه مهرماه شروع و با تلاش شبانه روزی و بکارگیری 40 اکیپ عملیاتی از پرسنل زحمتکش دامپزشکی و اکیپ های بخش خصوصی تا کنون بیش از 1230000(یک میلیون و دویست و سی هزار) رأس دام سبک و 40 هزار رأس دام سنگینِ دامداران استان بصورت رایگان علیه بیماری واگیردار و بسیار خطرناک تب برفکی واکسینه شدند .


وی گفت : بیماری تب برفکی از بیماری های ویروسی بسیار خطرناک جمعیت دامی است که در صورت بروز ، خسارات جبران ناپذیری شامل تلفات بالا و کاهش تولید گوشت ، شیر و پشم را بدنبال خواهد داشت .


پیرانی خاطر نشان کرد : که خوشبختانه در چند سال اخیر با واکسیناسیون فراگیر و به موقع و ایمن سازی جمعیت دامی استان از شیوع و اپیدمی بیماری در استان جلوگیری شده است .


پیرانی خاطر نشان کرد : با توجه به مرزی بودن استان و ورود دام های عشایر کوچرو از استان های همجوار به استان ایلام ، دامداران حتماً می بایست سالیانه نسبت به ایمن سازی دام های خود اقدام و مقررات بهداشتی و قرنطینه ای در خصوص نقل و انتقال دام را رعایت نموده و خصوصاً در هنگام خرید دام از خارج از استان از سلامت آنها اطمینان حاصل نمایند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha