نخستین داروی نانو ضدسرطان ایرانی تولید شد

سلامت نیوز : مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی همکاریهای فناوری نهاد ریاست جمهوری از تولید نخستین داروی نانو ضد سرطان ایرانی در کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ امیرخانیان ظهر امروز در هشتمین جلسه شورای برنامهریزی استان که در استانداری گلستان برگزار شد، اظهار داشت: 120 داروی بیوتک در دنیا وجود دارد که ایران 18 دارو بیوتک را به مرحله تولید رسانده و حدود 29 داروی بیوتک را نیز در دستور کار دارد.

وی با اشاره به نقش فناوریهای پیشرفته در اقتدار نظام تصریح کرد: شرکتهای دانشبنیان در سند توسعه کشور یکی از اصول اساسی محسوب میشوند که با فعالیت این شرکتها میتوان شاهد توسعه فناوریهای پیشرفته در کشور بود.

خط مقدم علمی جهان از طریق علم و توانمندی محقق میشود

این مقام مسئول با اشاره به فرمایشات امام راحل در خصوص توسعه فناوری خاطرنشان کرد: باید به خودمان متکی باشیم و صنایع پیشرفته را در داخل کشور تولید کنیم.

امیرخانیان با بیان اینکه دستیابی به خط مقدم علمی جهان از طریق علم و توانمندی محقق میشود، افزد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند بدون علم نمیتوانیم در دنیای فعلی و در همه عرصهها مطرح باشیم.

وی با بیان اینکه دستیابی به علم روز دنیا یکی از دستورات دینی است، یادآور شد: قدرت مایه اقتدار هر کشور محسوب میشود که این مهم در سایه قدرت علمی امکانپذیر است.

مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی همکاریهای فنآوری نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت علم و فناوری برای کشور ابراز داشت: زندگی ما با فناوریهای پیشرفته عجین شده است، ما چارهای نداریم جز اینکه با این فناوریها زندگی کنیم چنانکه ماشینآلات پیشرفته، کالاهای استراتژیک، ماهوارهها و شبکههای اجتماعی در زندگی روزمره وجود دارند.

امیرخانیان ادامه داد: در دنیای کنونی کشورهای دارای اقتصاد برتر از فناوری منتفع میشوند و اقتصاد خود را از طریق فناوری پیش میبرند.

وی خاطرنشان کرد: ما در دنیا با این مواجهایم که در سالهای قبل فناوری تا حدود 40 درصد از سهم اقتصاد را به خود اختصاص داده بود و در سال 2030 سهم فناوری در توسعه اقتصادی دنیا به 90 درصد خواهد رسید و سهم زیادی از پیشرفتها را مواد پیشرفته به خود اختصاص میدهند.

استقلال کشورها تهدیدی برای ابرقدرتهاست

این مقام مسئول با بیان اینکه منابع در دنیا محدود است، گفت: اگر بخواهیم با محدودیتها مبارزه کنیم چارهای نداریم جز اینکه فناوری را به خدمت بگیریم.

امیرخانیان افزود: خط قرمز استکبار، قدرت ناشی از علم و فناوری است لذا هر کشوری که میخواهد به استقلال و خودکفایی برسد باید به علم و فناوری مجهز شود.

وی ادامه داد: استقلال کشورها تهدیدی برای ابرقدرتهاست و ایران نه تنها در بحث هستهای بلکه در فناوریهای دیگر نیز باید به پیشرفت دست پیدا کند.

تکنولوژی دنیا را متحول کرده است/ تحریم و نداشتن خودباوری میراث استعمار در ایران است

مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی همکاریهای فنآوری نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: کشورهای پیشرفته آنچنان برای دستیابی به فناوری علم و صنعت بزرگنمایی میکنند و تابلویی از هزینهها درست میکنند تا ما وارد آن نشویم و استانداردهای سختگیرانهای برای آن قائل می شوند تا در این حوزه فعالیت نکنیم.

امیرخانیان به میراث استعمار و رژیم شاه برای جمهوری اسلامی ایران در زمینه علم و فناوری اشاره کرد و اظهار داشت: مصرفی بودن جامعه، تحریم و حتی عدم فروش محصولات، وابستگی صنعت و وارداتی بودن همچنین از بین بردن حس خودباوری از جمله میراث استعمار در ایران بوده است.

وی با تاکید بر اینکه تکنولوژی اطلاعات دنیا را متحول کرده است، گفت: بیوتکنولوژی، میکروالکترونیک، نانوالکترونیک و ... به عنوان تکنولوژی روز هستند که به فرد این اختیار را میدهند که دستگاهی را تحت اراده خود قرار داده و بتواند نیازهایش را مرتفع کند.

امیرخانیان تکید کرد: رویکرد اساسی کشور در توسعه علم و فناوری بر مبنای انتقال فناوری، نهادسازی فناوری و نهادسازی علمی بوده است و فناوری زمانی میتواند رشد پیدا کند که بتواند به بازارهای جهانی متصل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha