چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 10438

دانشمندان فرانسوی و آمریکایی با مقایسه نوع نوشتن شکسته و کتابی، کشف کردند که عملکردهایی که در دو گروه مختلف حرکات پیوسته و گسسته جای می گیرند در مغز به روشی متفاوت از هم کنترل می شوند.

به گزارش  سلامت نیوزبه نقل ازمهر، نوشتن کتابی و شکسته می توانند به عنوان دو عملکرد شبیه بهم اما مختلف در نظر گرفته شوند. درحقیقت در روشی که با آن این دو نوع حرکت گسسته و پیوسته کنترل می شود، تفاوت چشمگیری وجود دارد.

زمانی که افراد خواندن را می آموزند حروف و سپس هجاها و واژگان را در حافظه خود ذخیره می کنند. فرد در این روش از یک سری عناصر گسسته برای ایجاد زبانی که می توان از آن با عنوان یک جریان جاری یاد کرد استفاده می کند.

به تازگی گروهی از محققان دانشگاه مدیترانه در مارسی، مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه و دانشگاه پرودو که نتایج یافته های خود را در مجله "کتابخانه عمومی علوم بیولوژی محاسباتی" منتشر کرده اند نشان دادند که این دو گروه مختلف حرکات به روشی متفاوت در مغز کنترل می شوند.

این تیم تحقیقاتی 8 داوطلب را در حالی که با دنبال کردن ریتم یک زمان شمار طبل می زدند مورد بررسی قرار دادند. برای این شرکت کنندگان تجویز شده بود که انگشتها را با بیشترین سرعت ممکن، کمترین سرعت ممکن و یک سرعت متوسط بکار گیرند. در این بین ویژگیهای حرکات هر فرد با رایانه ثبت و تحلیل می شد.

این دانشمندان در خصوص نتایج یافته های خود توضیح دادند: "ما در تحقیقات خود از نظر ریاضی و محاسباتی نشان دادیم که یک حرکت گسسته نمی تواند حاصل یک سری از حرکات سریع و متناوب باشد و برعکس این کشف نشان می دهد که مغز به دو روش مختلف این حرکات را کنترل می کند."

به گفته این محققان نتایج این یافته ها می تواند در فیزیوتراپی و علوم روباتیک مورد استفاده قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha