تدوین سند ملی درمان اعتیاد/ فعالیت هزار کمپ غیرمجاز اعتیاد

سلامت نیوز : عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تدوین سند ملی درمان اعتیاد گفت: بیش از هزار مرکز غیرمجاز ترک اعتیاد در کشور وجود دارد.

عباس قائید رحمت در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه مراکز ترک غیر قانونی اعتیاد باید استانداردسازی و مجوز دار شوند، اظهار داشت: مراکز غیر مجاز و غیر قانونی ترک اعتیاد باید با مجهزسازی تبدیل به مراکز فعال تبدیل شوند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی در ادامه با بیان اینکه وجود کمپ‌ های ترک اعتیاد از راهکارهای ضروری برای بهبود اعتیاد خواهد بود، تصریح کرد: رعایت نکات بهداشتی در کمپ ‌ها بسیار ضروری است و متاسفانه این مساله در کمپ‌ های غیر قانونی به شدت مورد غفلت است.
وی ادامه داد: بحث بیکاری ریشه اصلی روی آوردن قشر جوان به بحث اعتیاد است و در کنار این مسائل باید آموزش مهارت‌های زندگی را در مدرسه‌ ها و دانشگاه‌ ها را جدی‌تر بگیریم.
این نماینده مجلس با بیان اینکه نباید کمپ های غیرمجاز تعطیل شوند، گفت: فعالیت این کمپ ها باید در مدار قانونی شکل بگیرد و به آن ها مهلت داده شود تا شرایط استاندارد لازم را مهیا کنند ضمن اینکه نظارت وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی باید بیش از گذشته بر فعالیت این کمپ ها انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: طبق آمارهایی که وجود دارد در حال حاضر بیش از هزار مرکز غیرمجاز در کشور فعالیت می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha