اسناد / مدارک تقصیر شهرداری تهران در آتش سوزی خیابان جمهوری

سلامت نیوز : مدارکی که به دست خبرنگار پیام نو رسیده نشان می دهد  که شهرداری تهران در  حادثه آتش سوزی خیابان جمهوری تقصیرکار است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پیام نو ؛ تا کنون در این حادثه دو نفر کشته و دو آتش نشان بازداشت شده اند.  علی رغم انتقاد شدید برخی از اعضای شورای شهر تهران از عملکرد شهرداری و سازمان آتش نشانی در جریان این ماجرا، مسئولان این دو مجموعه روشن شدن ابعاد ماجرا را یا به بررسیهای بیشتر موکول کردهاند و یا انگشت اتهام را به سوی ماموران آتش نشانی چرخاندهاند. محسن سرخو، عضو شورای شهر تهران در گفتگو با پیام نو گفت: «شهرداری با اعلام زمان ۱۵ روز برای بررسی این موضوع و اعلام نظر نهایی مشغول خریدن زمان برای فراموش شدن کل ماجرا است».

برخی از اسناد به دست آمده از سابقه خرابی خودروهای آتش نشانی تهران میتواند گواهی باشد بر صحبتهای محسن سرخو. خودروهایی که در عملیات خیابان جمهوری مورد استفاده قرار گرفته بودند ساخت شرکت «ایویکو ماگیروس» آلمان هستند. شرکتی که بر اساس برخی اسناد موجود حداقل از حدود ۱۳ ماه پیش بارها نسبت به نیاز این خودروها به تعمیر هشدارهای جدی را به مدیر عامل آتش نشانی و همچنین معاون خدمات شهری شهرداری تهران داده بود.

بر اساس اطلاعاتی که نماینده تام الاختیار این شرکت در ایران در اختیار پیام نو قرار داده است، شرکت «ایویکو ماگیروس» علی رغم هشدارهای جدی خود به شهرداری تهران، هیچگاه جواب در خور توجهی برای ارائه خدمات پس از فروش، سرویس کاری و تعمیرات این خودروها از شهرداری دریافت نکرده است. این همه در حالی است که مسئولان شهرداری تهران مدعی شده اند که بعد از بررسی های آنها این شرکت باید پاسخگوی خرابی خودروی فرستاده شده به آتش سوزی خیابان جمهوری باشد.

وحید ممتحنی، نماینده شرکت ماگیروس در ایران همچنین از انجام تعمیرات خودسرانه شهرداری بر روی خودروهای این شرکت خبر داده است. به گفته وی از آنجا که این خودروها تجهیزاتی کاملا تخصصی و بسیار حساس محسوب می شوند، تعمیر و خدمات آنها هم باید کاملا با نظارت مستقیم شرکت سازنده انجام شود.

قسمت مهمی از تلاش های شرکت «ایویکو ماگیروس» برای پیگیری بحث تعمیرات و خدمات پس از فروش خودروهای امداد و نجات آتش نشانی مربوط به ایام قبل و پس از انتخابات ریاست جمهوری می شود که شهرداری تهران به دلیل حضور آقای قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری بسیار پر مشغله بود.



نامه شماره ۷۲۹ شرکت «ایویکو ماگیروس» به معاونت خدمات شهری محمدباقر قالیباف روش میسازد که حتی مسئولان عالی رتبه شهرداری هم حداقل از مرداد ماه سال جاری در جریان تمام موارد مربوط به این خودروها بوده اند و شرکت سازنده تمام هشدارها را به آنها داده است. در حالی که مسئولان شهرداری ترتیب اثری نداده اند. تنها جواب موجود به این نامه دستور مهدی سیف، رئیس دفتر و مشاور عبدالهی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران برای مدیرعامل آتش نشانی تهران است که طی آن خواسته شده که «درخواست و مشکلات شرکت فوق بررسی و اقدام مقتضی را به عمل آورید و نتیجه را هم اعلام فرمائید».


شرکت «ایویکو ماگیروس» مدعی است که بعد از این نامه نه هیچگونه اقدامی در این خصوص صورت گرفته و شهرداری تهران هیچ ترتیب اثری به این مکاتبات نداده است.

اسناد موجود در خصوص قصور مسئولان سازمان آتش نشانی و شهرداری در خرابی تجهیزات آتش نشانی بیش از این چند نامه است که مجالی دیگر برای انتشار و بررسی را طلب می کند. با این وضعیت باید دید که آیا مسئولان دستگاه قضایی برای پیگیری این حادثه و مشخص شدن مقصران آن تنها به ماموران آتش نشانی تهران که حلقه آخر این وضعیت محسوب میشوند اکتفا می کند یا پای مدیران ارشد شهر تهران هم به این ماجرا باز خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha