چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 10441

رئیس مرکز مطالعات جوانان دانشگاه تهران گفت: بررسی ها نشان می دهد در شرایط حاضر اعتیاد اینترنتی اغلب نسل کودک و نوجوان را فرا گرفته است.

دکتر سید ضیاء هاشمی در گفتگو با مهر افزود: اعتیاد اینترنتی چند سالی است که در کشور ما گسترش پیدا کرده و به گونه ای بیشتر نسل کودک و نوجوان را هدف قرار داده است.

وی تصریح کرد: جاذبه های خاص و حتی غیر طبیعی اینترنت باعث شده تا امروز استفاده غیر عادی از این فن آوری تبدیل به معضلی جدی شود.

رئیس مرکز مطالعات جوانان دانشگاه تهران اظهار داشت: فراهم نمودن استفاده همگان و به خصوص محصلان از اینترنت جزء سیاست های کلی کشور قرار گرفته که مخالفتی به این امر نیست اما معتقد هستیم که دسترسی به اینترنت و حد و میزان استفاده از آن باید تحت شرایط خاص انجام شود و کنترل لازم در ارتباط با نسل کودک و نوجوان اعمال گردد.

سید ضیاء هاشمی ، استفاده کودکان و نوجوانان از اینترنت را امروزه لجام گسیخته دانست و افزود: بروز رفتارهای خشونت آمیز و حتی ناراحتی های روحی و روانی می تواند از عوارض جدی استفاده بیش از حد از اینترینت باشد که این امر امروزه حتی از سوی والدین نیز مورد توجه قرار نگرفته است.

رئیس مرکز مطالعات جوانان دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود که در سالهای آینده جاذبه های مربوط به استفاده از اینترنت به خصوص در نوجوانان کاهش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha