یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۴
کد خبر: 104415

تعریق بیش از اندازه موجب ضعف و بیماری می‌شود

سلامت نیوز : متخصص طب سنتی گفت: افراد به میزان کافی غذا بخورند زیرا اگر به اندازه کافی دفع تعریق نداشته باشند، مواد زائد در بدن انباشته و بیمار می‌شوند، همچنین اگر فردی بیش از اندازه تعریق داشته باشد، بدنش دچار ضعف و بیماری می‌شود.

مرضیه قرائتی در گفت‌و‌گو با تسنیم، درباره احتباس و استفراغ از دیدگاه طب سنتی ایران اظهار داشت: اصول 6 گانه حفظ سلامتی در طب سنتی شامل آب و هوا، حرکت و سکون، خواب و بیداری، خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها، استفراغ و احتباس و اعراض نفسانی است.

به گفته وی استفراغ از ریشه فراغت است که به معنای پالایش و دفع مواد زائد از بدن است به معنای دیگر استفراغ یعنی زدودن سموم و موادزائدی که هریک پس از مراحل 4 گانه هضم موادغذایی در بدن ایجاد شده است که این موادزائد در بدن انباشته شده و باید از راه های طبیعی بدن دفع شود.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران اضافه کرد: اگر افراد به میزان کافی غذا مصرف کنند ولی به اندازه کافی دفع، تعریق و ادرار نداشته باشند، مواد زائد در بدن انباشته شده که موجب بروز مشکل در فرد خواهد شد همچنین اگر فردی بیش از اندازه تعریق، دفع و ادرار داشته باشد، بدنش دچار ضعف و بیماری می‌شود.

قرائتی اضافه کرد: احتباس به معنای نگه داشتن مواد ضروری در بدن است و ضرورت نیاز به احتباس مواد به دلیل این است که بدن انسان همیشه و دائما در حال تحلیل مواد دورنی است و از طرف دیگر خوردن همیشگی برای انسان وجود ندارد به همین دلیل باید مواد ضروری را بدن نگه داری کند.

وی گفت: احتباس و استفراغ دو واژه متضاد هم دیگر است و تعادل عملکرد آنها ضامن سلامتی افراد است؛ البته استفراغ در طب سنتی با اصطلاح استفراغ در طب نوین که از طریق دهان صورت می‌گیرد متفاوت است که حکمای طب سنتی به حالت خروج ماده از دهان قی می‌گویند و استفراغ بیش از حد در طب سنتی خشک کننده بدن بوده و رطوبت بدن کاهش پیدا می‌کند.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران خاطرنشان کرد: دفع ادرار و مدفوع، خون حیض، دفع منی، ترشحات واژن، ترشح شیر، عطسه، سکسکه، ترشحات گوشه چشم، عادت ماهیانه، دفع باد از استفراغات طبیعی است که در بدن رخ می‌دهد؛ افزایش یا کاهش دفع هریک از این اعمال می‌تواند موجب بروز بیماری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha