یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۹
کد خبر: 104420

روغن خردل که سرشار از ویتامین ها و پروتئین است، در برخی کشورها به ویژه در فصل سرما بسیار پرمصرف است. اما به چه دلیل از روغن خردل در فصل سرما بیشتر استفاده می شود؟

دشمن چین و چروک پوست

سلامت نیوز : روغن خردل که سرشار از ویتامین ها و پروتئین  است، در برخی کشورها به ویژه در فصل سرما بسیار پرمصرف است. اما به چه دلیل از روغن خردل در فصل سرما بیشتر استفاده می شود؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ در این مطلب به این سوال، پاسخ داده شده است.با سرد شدن هوا، پوست زبر و خشک می شود و تاثیرگذاری انواع مرطوب کننده ها برای مقابله با خشکی پوست کوتاه مدت است. در این شرایط روغن خردل را به دست و صورت بمالید و پس از چند دقیقه بشویید. پوست نرم می شود و لکه های خشکی نیز از بین خواهد رفت.

در این فصل پوست دچار خارش، مستعد به جوش و لکه های تیره می شود که به راحتی با مصرف این روغن قابل رفع است. این روغن غلیظ که حاوی ویتامین و پروتئین  است، به گردش خون کمک می کند و ظاهر پوست را بهبود می بخشد . با استفاده منظم از این روغن، پوست شاداب و علایم پیری از جمله چین و چروک، لکه های تیره و ... نیز برطرف می شود.

خردل تیرگی پوست را به علت قرار گرفتن در معرض نور خورشید برطرف می کند. کافی است هفته ای ۲ یا ۳ بار این روغن را در قسمت های موثر بمالید تا سوختگی از بین برود.

برای رفع ریزش مو، شوره سر و مشکلات پوست سر کافی است پوست سر و موها را با این روغن به آرامی ماساژ دهید و پس از نیم ساعت بشویید. این روغن با سفیدی زودرس، ریزش مو، شوره سر و... مقابله می کند.

برای درمان سرماخوردگی ، سرفه و ... بسیار موثر است. با مشکلات قلبی نیز مقابله می کند و در حفظ سلامت سیستم گوارش موثر است. با تنظیم گردش خون و دفع ضایعات به بدن کمک می کند. بنابراین حتما در برنامه غذایی تان از این روغن استفاده کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha