تنها یک درصد از آب تصفیه شده؛ صرف شرب می‌شود

سلامت نیوز : رئیس کمیسیون سلامت و بهداشت شورای شهر تهران گفت: حدود یک درصد از آب تصفیه شده صرف شرب می‌شود و 99 درصد آن صرف مصارف غیرشرب همچون نظافت، شستشو، فضای سبز منازل و سایر موارد می‌شود.

"رحمت‌اله حافظی" در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان اینکه 30 درصد آب توسط شبکه‌های فرسوده پرت می‌شوند، اظهار کرد: براساس گفته‌ی وزیر نیرو برای هر متر مربع مکعب آب هزار تومان از جیب مردم هزینه می‌شود و سالانه مصرف آب شرب تهران یک و یک دهم میلیارد مترمکعب است. براین اساس روزانه سه میلیارد تومان بابت تصفیه آب هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود یک درصد از آب تصفیه شده صرف شرب می‌شود، تأکید کرد: 99 درصد از آبی که با این هزینه تصفیه شده است؛ صرف مصارف غیرشربی همچون نظافت، شستشو و فضای سبز منازل و سایر موارد می‌شود که معقول نیست.

رئیس کمیسیون سلامت و بهداشت شورای شهر تهران با بیان اینکه پیشنهاد دادم وزیر نیرو مقدماتی فراهم کند که آب شرب مورد نیاز با قیمت نازل تهیه و در اختیار مردم قرار گیرد، گفت: با این کار از محل صرفه جویی تصفیه آب می‌توان آب مورد نیاز برای مصارف غیرشرب را وارد شبکه کرد که هزینه کمتری برای مردم داشته باشد و حتی دولت نیز از منابع عمومی هزینه کمتری را صرف کند.

حافظی با اشاره به اینکه آنچه در فضای سبز شهر تهران مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ بازچرخانی آب استفاده شده است، اعلام کرد: از نظر سلامت این آب مشکلی ندارد و استانداردهای لازم برای استفاده در فضای سبز انجام می‌شود.

وی در پایان گفت: درصورتی که این آب بازچرخانی شود و علائم هشدار دهنده برای عدم مصرف آب شرب در آن نصب شود؛ موردی ندارد البته برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران نسبت به این مورد ورود جدی داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha