یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۹
کد خبر: 104424

هوای خشک مانع تفکر عمیق می‌شود

سلامت نیوز : پزشک و پژوهشگر طب سنتی گفت: در زمستان مناطق خشک مانند کویر شانس ابتلا به بیماری عفونی دستگاه تنفسی افزایش پیدا کرده و هوای خشک بدن را لاغر، پوست و مزاج مغز را خشک و مانع تفکر عمیق در افراد می‌شود.

فاطمه علیزاده در گفت‌و‌گو با تسنیم، اظهار داشت: هوای مرطوب پوست بدن را نرم کرده و رطوبت خود عاملی برای مرطوب شدن مغز و سایر اعضا هم می‌شود و افرادی که در هوای مرطوب زندگی می‌کنند، دارای اندام‌های خوب، بدن و چهره زیبا، پوست نرم و سفیدی هستند.

به گفته وی هوای گرم و مرطوب بیشتر با بدن سازگاری دارد و این افراد با ورزش به سرعت احساس سستی می‌کنند. در تابستان زیاد احساس گرمی و در زمستان زیاد احساس سردی ندارند که این دیدگاه با نظر طب نوین هم همپوشانی دارد و طب نوین هم این مسئله را تایید می‌کند.

این پزشک و پژوهشگر افزود: به نظر طب نوین در ساکنان منطقه گرم و مرطوب خصوصاً افرادی که نواحی استوایی زندگی می‌کنند، مشاهده شده تا حد زیادی انعطاف پذیر هستند و از دیدگاه طب سنتی ایران بعضی بیماری‌های مانند تب‌های مزمن، صرع، اسهال و خون ریزی‌های زیاد مثل بواسیر در این مناطق بیشتر دیده می‌شود.

علیزاده عنوان کرد: آب و هوای خشک هم بر روی بدن تاثیر دارد و اثرات نامطلوبی بر بدن می‌گذارد و می‌توان گفت که آب و هوای خشک برای زندگی اصلاً مناسب نیست. در منابع اسلامی متون طب سنتی و مطالعات طب جدید همه این مسائل با هم همپوشانی و تطابق دارد، بنابراین طب سنتی، طب نوین و منابع اسلامی؛ آب و هوای خشک را مناسب برای زندگی نمی‌دانند.

وی ادامه داد: هوای خشک بدن را لاغر، مزاج، پوست، مخاط و حتی مغز را خشک می‌کند و تاثیرات خیلی بدی بر بدن دارد؛ حتی باعث عدم عمق فکر در افراد می‌شود و طبق دیدگاه طب سنتی امراض سوداوی که دارای مزاج سرد و خشک هستند در این مناطق خیلی زیاد دیده می‌شود، نوسان دما در این مناطق خیلی زیاد است در تابستان احساس گرمی زیاد می‌کنند و در زمستان احساس سردی زیاد دارند مثل مناطق کویری که شب‌هایشان خیلی سرد و ظهرهایشان خیلی گرم است.

علیزاده خاطرنشان کرد: در مطالعات طب جدید هم به تاثیر اقلیم خشک و ارتباط مستقیم آن در بروز بیماری‌ها اشاره شده است و در زمستان مناطق خشک شانس ابتلا به بیماری عفونی دستگاه تنفسی افزایش پیدا می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha