تکلیف تعرفه‌ها و تجمیع بیمه‌ها باید زودتر مشخص شود/ کسری بودجه باید تا خرداد آینده جبران شود

سلامت نیوز : وزیر بهداشت از کارشناسان وزارت بهداشت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بیمه‌ها خواست تکلیف تعرفه‌ها، بیمه پایه و تجمیع بیمه‌ها را زودتر مشخص کنند و اعتبارات هدفمندی صرف کاهش هزینه‌های درمانی مردم شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ سید حسن هاشمی در نشست مشترک با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان تأمین اجتماعی و کارشناسان وزارت بهداشت، وزارت رفاه و بیمه‌ها که در دفتر رئیس سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد با بیان این مطلب، گفت: کارشناسان دو وزارتخانه و بیمه ها هر چه سریع تر نسبت به تشکیل جلسات کارگروه های تخصصی برای تعیین تکلیف تعرفه های سال 93، بیمه پایه و بحث تجمیع بیمه ها اقدام کنند.

وی افزود: این اقدام شما سنگ بنایی برای آینده نظام سلامت خواهد بود و اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا وضعیت آینده بیمه، تعرفه ها و هزینه‌های پرداختی از جیب مردم را مشخص می‌کند.

هاشمی بیان داشت: داشتن یک سازمان بیمه‌ای قوی، مترقی، توانمند و مقتدر کمک بزرگی به نظام سلامت و وزارت بهداشت برای پیشبرد کارهاست.

وزیر بهداشت تاکید کرد: وزارت بهداشت در این زمینه اصلاً به دنبال تصدی گری نیست، بلکه طبق قانون همان تولیت و سیاستگزاری را انجام می‌دهد.

وی افزود: باید کاری کنیم که موضع هر سه سازمان در این زمینه‌ها واحد باشد تا بتوان از برنامه های آینده نظام سلامت که مهم ترین آن کاهش هزینه های مردم است، در هیأت دولت و شورای عالی بیمه دفاع کرد.

کسری بودجه‌ها باید تا خرداد سال آینده جبران شود

وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت جبران کسری بودجه‌ها، گفت: اگر این کسری بودجه ها جبران نشود هر برنامه‌ریزی برای آینده و اعتباراتی که به دست خواهد آمد بی فایده است.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت به سهم خود قصد ندارد از اعتباراتی که از ناحیه هدفمندی یارانه ها به نظام سلامت اختصاص خواهد یافت کسری هایش را جبران کند.

هاشمی گفت: از وزارت تعاون و بیمه تأمین اجتماعی نیز می خواهیم که از محلی غیر از این اعتبارات، نهایتاً تا خردادماه سال 93 کسری های خود را جبران کنند تا بتوانیم از ناحیه اعتبارات هدفمندی، بحث های مهم تری همچون کاهش هزینه ها از جیب مردم را دنبال کنیم.

اعتبارات هدفمندی باید صرف کاهش هزینه های درمانی مردم شود

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: البته هنوز اعتباراتی که قرار است از ناحیه هدفمندی یارانه ها به نظام سلامت اختصاص یابد در مراحل تصویب قانونی است ولی از هم اکنون باید برای آن برنامه داشته باشیم و به فکر جبران کسری های موجود از آن ناحیه نباشیم.

هاشمی گفت: باید حداکثر تلاش و برنامه ریزی ها را برای این که بتوانیم اعتبارات هدفمندی را برای کاهش هزینه‌های مردم صرف کنیم، به خرج دهیم. باید کاری کنیم که نتایج برنامه ها در زندگی مردم خود را به صورت ملموس نشان دهد.

سه کار عمده‌ای که دولت به عهده دارد

هاشمی ادامه داد: دولت برای سروسامان دادن به زندگی مردم سه کار عمده در پیش روی خود دارد، اول تعیین تکلیف سیاست خارجی و تحریم ها، دوم بحث هدفمندی یارانه ها و سوم بحث رفاه اجتماعی و سلامت که مسئولیت سوم با وزارتخانه های بهداشت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های بیمه گر است.

وزیر بهداشت گفت: قرار است موضوع تعیین تعرفه ها تا نیمه بهمن ماه مشخص شود و نهایتاً تا آخر بهمن به تصویب دولت برسد، بنابراین دو هفته فرصت داریم تا تمام بحث های مربوط به این حوزه را تجمیع و تصمیم گیری کنیم.

وی افزود: نکته مهم دیگر اینست که در برنامه ریزی ها بحث پزشکان عمومی که در مناطق محروم در قالب برنامه پزشک خانواده ارائه خدمت می کنند به صورت ویژه دیده شود تا شاهد مهاجرت آنان به شهرها نباشیم.

وی تأکید کرد: هم اکنون جامعه پزشکی منتظرند تا وضعیت آینده خود را در خصوص ویزیت ها بدانند، از طرف دیگر بحث هتلینگ خدمات درمانی نیز باید زودتر مشخص شود.

وی نگاه ویژه به مناطق محروم و ارائه کتاب ارزش نسبی خدمات را اقدامات دیگر کارگروه های دو وزارتخانه دانست که برنامه های آن ها باید سریع تر مشخص و اعلام شوند.

وزیر بهداشت خواستار برگزاری مستمر جلسات مشترک بین دو وزارتخانه بهداشت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های بیمه گر شد و گفت: این جلسات موجب ایجاد هماهنگی های بیشتر در تصمیم سازی ها و اطلاع رسانی درست آنها به مردم می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش یکسان سازی برنامه های فن آوری اطلاعات را مورد اشاره قرار داد و گفت: تشکیل این کارگروه برای جمع آوری و ساماندهی اطلاعاتی که از مردم در دست داریم و همچنین چگونگی بهره برداری از آن ها در قالب نرم افزارها و برنامه های فن آوری اطلاعات برای پیشبرد اهداف نظام سلامت ضروری است.

گفتنی است در این جلسه علاوه بر دو وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان تأمین اجتماعی، معاونان، مدیران و کارشناسان این دو وزارتخانه و این سازمان نیز حضور داشتند در خصوص بیمه پایه، چگونگی صرف اعتبارات هدفمندی یارانه ها، اعلام تعرفه های پزشکی، برنامه های فن آوری اطلاعات و تجمیع بیمه ها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha