یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۷
کد خبر: 104434

حس بویایی، راهنمای کاهش مصرف چربی!

سلامت نیوز : پزشکان آمریکایی در یک آزمایش جدید به قابلیت منحصر به فرد حس بویایی انسان در تشخیص مقدار چربی موجود در مواد غذایی پی بردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ پزشکان در این مطالعه مشاهده کردند که حس بویایی انسان در تشخیص میزان چربی موجود در مواد غذایی دقیق است و بنابراین می‌توان از این توانایی به عنوان فاکتوری قابل اطمینان برای کاهش مصرف چربی بهره جست.

«یوهان لانداستروم»، محقق ارشد این مطالعه گفت: حس بویایی انسان بیش از آنچه که ما به آن اهمیت می‌دهیم می‌تواند در زندگی روزمره نقش راهنما داشته باشد. به همین دلیل است که این حس در انسان از قابلیت شناسایی و درک تفاوت‌های جزئی در میزان چربی موجود در مواد غذایی برخوردار است و این توانایی اهمیت تکاملی قابل توجهی دارد.

به گفته محققان، چربی در واقع تراکم کالری است و منبع مهم انرژی برای انسان به حساب می‌آید و این مفهوم را دربردارد که می‌توان مواد مغذی موجود در خوراکی‌ها را تشخیص داد.

در این بررسی از تعدادی شرکت‌کننده درخواست شد تا سه نوع شیر با میزان چربی 0.125 درصد، 1.4 درصد و 2.7 درصد را بو کنند و مشاهده شد که این افراد، صرف نظر از وزن یا محل زندگی‌شان قادر بودند از حس بویایی خود برای مشخص کردن مقدار چربی موجود در شیرها استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha