یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۵
کد خبر: 104439

ایران دارای رتبه اول اورولوژی در منطقه است

سلامت نیوز : یک جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری با بیان اینکه ایران از نظر اورولوژی دارای جایگاه اول در منطقه است، گفت: ایران از نظر اورولوژی در اروپا هم پیشگام است.

دکتر جواد نصیری در گفت وگو با ایسنا ، با اشاره به اینکه ایران نسبت به اروپا دارای بیشترین سهم پذیرش در بورد تخصصی اورولوژی است، افزود: قریب به اتفاق سال‌ها نفرات اول و دوم این بورد تخصصی از ایران است و بسیاری از اروپایی‌ها نمی‌توانند این بورد را از آن خود کنند.

این جراح و متخصص کلیه با بیان اینکه در گذشته سنگ کلیه را با استفاده از عمل باز درمان می‌کردند، افزود: امروزه با استفاده از یک عمل فوق تخصصی و با استفاده از دستگاه لاپاراسکوپی یک سوراخ یک سانتی متری در ناحیه پهلوی بیمار ایجاد می‌کنند و سنگ را می‌شکنند که به آن "DCNL" گفته می‌شود و دیگر نیاز به انجام عمل باز نیست.

وی با بیان اینکه برای انجام اتصال حالب به کلیه (UPJO) از روش آندوسکوپی استفاده می‌شود، افزود: روش آندوسکوپی در مقایسه با روش عمل باز دارای عوارض و خون ریزی و درد کمتر است و کلیه آسیب کمتری می بیند.

نصیری با اشاره به اینکه برای درمان بی اختیاری ادراری نیز از روش آندوسکوبی استفاده می‌شود، گفت: این روش از طریق تزریق ژل‌هایی به داخل مثانه است که باعث بسته شدن مجاری خروجی مثانه می‌شود و به درمان بی‌اختیاری ادراری کمک می‌کند.

تلاش برای ورود نسل جدید دستگاه لاپاراسکوپی به کشور

وی در ادامه با بیان اینکه نسل پیشرفته لاپاروسکوپی با استفاده از کامپیوتر انجام می‌شود، ادامه داد: جراحی این دستگاه‌ها که به عمل روبوتیک معروف هستند هنوز وارد ایران نشده است اما تلاش برای ورود آن به ایران به دلیل وجود علاقمندان به این حوزه همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha