دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۷
کد خبر: 104450

ورزش های مهیج خانوادگی

سلامت نیوز : حتما این اتفاق برای شما هم افتاده که گاهی حسرت این را خورده‌اید که با همسر یا برادر و خواهرتان برای یک تفریح ورزشی راهی باشگاه‌ها و مراکز فرهنگی ورزشی شوید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله زندگی ایده آل ؛ چند سالی است که با راه‌اندازی باشگاه‌های مختلف در سطح شهر امکان ورزش و تفریح خانم‌ها و آقایان فراهم شده است. اگر می‌خواهید تعدادی از ورزش‌های مهیجی را که می‌توانید در جمع‌های دوستانه و خانوادگی انجام دهید انتخاب کنید، مطلب زیر را بخوانید.  

بازی پینت‌بال جنگ رودرروی خانم‌ها و آقایان

چند سال پیش وقتی چند نفر از دوستانم پیشنهاد بازی در پینت‌بال را به من دادند، از اینکه در این مبارزه تبعیض جنسیتی وجود ندارد، خوشحال شدم و از آن استقبال کردم. پینت‌بال ورزشی نو و پرهیجان است. ورزشی بر پایه دوومیدانی و نزدیک به تیراندازی  و از آنجا که به تفکر استراتژی نیاز دارد به آن شطرنج زنده هم می‌گویند. افراد در رده‌های سنی مختلف قادر به انجام آن هستند، فقط کافی است قدرت دویدن، فکر کردن سریع و استفاده از تفنگ یا مارکر (نشانه‌رو) را داشته باشند.این زمین بازی هم چه در جمع‌های دوستانه و چه در جمع‌های خانوادگی بهترین پیشنهاد برای گذران اوقات فراغت است.

در این بازی تفریحی، داشتن تجربه قبلی برای بازیکن ضرورت ندارد و هر شخص آماتوری می‌تواند در آن بازی کند. گروه‌های دوستانه و خانوادگی برای سرگرمی و ایجاد ساعتی خوش و خاطراتی ماندگار از این سطح استقبال خوبی دارند.تا وقتی که موارد ایمنی بازی پینت‌بال رعایت شود این بازی بسیار ایمن است. کلاه ایمنی (یا ماسک برای محافظت از صورت و چشم‌ها)، پوشش گردنی و جلیقه ضخیم نقاط حساس بدن را در مقابل برخورد گلوله‌ها محافظت می‌کند. هر بازیکن علاوه ‌بر اینکه موظف است از لباس فرم نسبتا ضخیم و دستکش استفاده کند، می‌تواند از باشگاهی که در آن بازی می‌کند تقاضای زانوبند و آرنج‌بند نیز کند.

خانم‌های علاقه‌مند به ورزش پینت‌بال با وجود محدودیت‌ها و مشکلات برای بانوان در این ورزش، همپای آقایان در حال فعالیت هستند. هم‌اکنون در ۱۰ استان کشور تیم‌های فعال بانوان به‌طور مستمر فعالیت دارند و برای مسابقات لیگ بانوان آماده می‌شوند.

اگرچه حضور بانوان و علاقه‌مندی آنها در این عرصه چشمگیر است اما حضور در این عرصه با حمایت مستقیم تیم‌های آقایان انجام شده است، به‌طوری که در برخی موارد با هماهنگی انجمن، تیم‌های باسابقه آقایان برای حمایت از فعالیت بانوان در این عرصه، حتی تجهیزات خود شامل وسایل ایمنی و مارکرهای‌شان را در اختیار خانم‌ها قرار داده‌اند.

اسکی لذتی پر از هیجان

از تفریحاتی که خانم‌ها و آقایان می‌توانند در کنار هم یا خانوادگی از آن لذت ببرند، اسکی است. اگرچه اسکی معمولا به عنوان تفریح قشر مرفه شناخته می‌شود، اما پیست‌های اسکی ایران به اندازه تمام مردم جا برای لذت بردن از برف‌های مرغوب دارد! بنابراین اگر تا به حال راهی پیست‌های بین‌المللی کشور نشده‌اید، توصیه می‌کنیم از سرمای زمستان امسال که گفته می‌شود پربرف و سخت خواهد بود، استفاده کنید و لذت سُرخوردن بر دامنه‌های برفی را تجربه کنید. دیزین نه تنها مهم‌ترین پیست اسکی ایران است، بلکه معتبرترین پیست اسکی در کل خاورمیانه به شمار می‌رود. این پیست که در شمال تهران قرار گرفته، اولین پیست اسکی در ایران است که از طرف فدراسیون جهانی اسکی مورد تائید برای برگزاری مسابقات رسمی شناخته شد و عنوان بین‌المللی به خود گرفت.بهترین زمان اسکی در آن اوایل آذر تا اواخر اردیبهشت است.

در این پیست 2هتل و 19 کلبه و 5 رستوران وجود دارد بنابراین می‌توانید روی سفرهای جمعی طولانی‌تری حساب کنید. پیست شمشک بعد از دیزین، دومین پیست اسکی بزرگ ایران است. برای رسیدن به پیست اسکی شمشک می‌توانید از مسیرهای لشکرک، زردبند و کرج و گچسر (فقط در فصل تابستان) استفاده کنید.در پیست اسکی شمشک 2 دستگاه تله‌سی‌یژ، 2 دستگاه تله‌اسکی بشقابی و 2 دستگاه تله‌اسکی چکشی وجود دارد. همچنین این پیست مجهز به نورافکن زرد است که به شما این امکان را می‌دهد که تا نیمه‌های شب اسکی کنید. بهترین زمان اسکی در این پیست معمولا از اوایل آذر تا اواسط فروردین است. این پیست هم دو هتل دارد و 4رستوران که یکی از آنها در قله قرار گرفته است و چشم انداز زیبایی به شما می‌دهد.پیست اسکی توچال نزدیک‌ترین و شلوغ‌ترین پیست تهران است که در پایان خیابان ولنجک و در 3 کیلومتری میدان تجریش در منطقه شمیرانات قرار دارد. این پیست 3خط تله‌کابین و 3 خط تله‌سی‌یژ و یک خط تله‌اسکی دارد که روی هم رفته طول آنها به 7500 متر می‌رسد و با طولانی‌ترین تله‌کابین‌های دنیا رقابت می‌کند.در این پیست یک تله سی یژ پومادر برای حمل و نقل اسکی بازان در نظر گرفته شده است.

بولینگ؛ ورزشی برای دورهمی‌های خاص

بولینگ از آن ورزش‌هایی است که هم تفریح به حساب می‌آید و هم ورزش. از سال ۱۳۸۰ که فدراسیون بولینگ در ایران راه افتاد اوضاع برای حرفه‌ای‌ها و علاقه‌مندان این رشته بهتر شد. بخش تفریحی‌اش هم که همچنان پرطرفدار و پابرجاست. بولینگ ورزش خاصی به حساب می‌آید. این جمله را از خیلی از کسانی که دستی در این کار دارند می‌توان شنید اما این خاص بودن دلیل برگران بودن این تفریح نیست. با کمی هزینه می‌شود حسابی خوش گذراند. تاریخ بولینگ برمی‌گردد به مصر باستان، البته نه به این صورتی که الان می‌بینید. بعد از دوران باستان خیلی‌ها شروع بولینگ را از آلمان می‌دانند. قوانین این بازی هم به صورتی که الان در همه جای دنیا بازی می‌کنند سال ۱۸۹۵ در نیویورک ثبت شده است. حالا بیش از صد سال است که بولینگ در همه دنیا قوانین خاص خودش را دارد. برای بازی کردن به جز دانستن قوانین به یک کفش و توپ احتیاج دارید. در چند سال اخیر بولینگ در ایران هم طرفداران زیادی پیدا کرده و خیلی‌ها به صورت یک ورزش حرفه‌ای آن را دنبال می‌کنند. الان چند سالی است که بولینگ بازی کردن از تفریحات دختر و پسرهای فامیل برای دور هم جمع شدن و خوش گذراندن است.اگر شما هم می‌خواهید این دور همی‌های هیجان‌انگیز را تجربه کنید باشگاه‌های زیادی برای شما آماده به خدمت هستند.

کارتینگ؛ سرعت را بدون مخاطره تجربه كنید

کارتینگ یکی از محبوب‌ترین، مقرون به‌صرفه‌ترین و رقابتی‌ترین شاخه‌های اتومبیلرانی است. این ورزش به علاقه‌مندان رانندگی اجازه می‌دهد تا از 8 سال به بالا و در سطوح رقابتی مختلف با دیگران رقابت کنند.برای بعضی رانندگان، کارتینگ می‌تواند تفریح و لذت را به همراه داشته باشد البته کارتینگ نه فقط به صرف تفریح بلکه به صورت حرفه‌ای هم می‌توان به آن نگاه کرد. اکثر رانندگانی که در فرمولا وان (1F) در حال حاضر شرکت می‌کنند، رانندگی را در کارت‌های خود شروع کرده‌اند، کودکان می‌توانند از 8 سالگی شروع به رانندگی با این ماشین‌ها کنند که نقطه عطفی بسیار عالی برای به دست آوردن مدارج بالاتر رانندگی حرفه‌ای می‌تواند باشد. انتخاب‌های زیادی در شاخه اتومبیلرانی وجود دارد که می‌توان به سادگی به آنها رسید اما مانند تمامی ورزش‌ها گام‌های ضروری وجود دارد که برای اینکه به درجات عالی‌تر برسید، باید آنها را پشت سر بگذارید. کارتینگ برای رقابت و کل کل‌های همیشگی خانم‌ها و آقایان بهترین گزینه است. پس دختر خانم‌ها اگر می‌خواهید روی پسرهای فامیل را در رانندگی کم کنید، کارتینگ بهترین راه برای تفریح در یک روز تعطیل است.

با دارت قلب تفریح را نشانه بگیرید

بیشتر ورزش‌ها علاوه بر فضای زیاد به امکانات گران نیاز دارند یا در ورزش‌های دسته‌جمعی نیاز به جمع‌آوری نفرات است ولی تمرین دارت را می‌توان در فضای بسیار کم و با 3عدد دارت و یک تخته دارت و با حداقل یک نفر یا حداکثر نفرات انجام داد. این روزها باشگاه‌های زیادی در کنار ورزش‌های مختلف امکانات بازی دارت را هم در اختیار علاقه‌مندان آن قرار می‌دهند. این بازی هم از جمله تفریحاتی است که در ایران خانم‌ها و آقایان می‌توانند در کنار هم رقابت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha