وقوع زمین لرزه ۴٫۹ ریشتری در زاهدان/زلزله بدون خسارت

سلامت نیوز : رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به وقوع زمین لرزه ۴٫۹ ریشتری در سیستان و بلوچستان از عدم هیچگونه تلفات صدمات جانی و مالی این زلزله در بخش «کورین» زاهدان خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم ؛ پیرحسین کولیوند رئیس سازمان امداد و نجات با تایید این خبر اظهار داشت: ساعتی پیش زمین لرزه 4٫9 ریشتری بخش کورین زاهدان واقع در استان سیستان و بلوچستان را به لرزه درآورد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، کولیوند افزود: 2 تیم ارزیاب برای ارزیابی اولیه به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

وی خاطر نشان کرد: گزارش های اولیه حاکی از این است که ارزیابی 10 روستا در منطقه تمام شده است و خوشبختانه این زلزله هیچگونه تلفات صدمات جانی و مالی در پی نداشته است.

در این راستا مرتضی مرادی پور مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز عنوان کرد: براساس اعلام گروه‌های ارزیاب اعزامی هلال احمر به منطقه زلزله زده سرجنگل در استان سیستان و بلوچستان این زلزله چهار و نه دهم ریشتری خسارت مالی و تلفات جانی به همراه نداشته است.

وی ادامه داد: با کسب خبر وقوع زمین لرزه یاد شده، دو گروه چهار نفره از امدادگران گروه‌های ارزیاب اعزام سریع جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان به کانون وقوع این زمین لرزه در بخش «کورین» زاهدان اعزام شدند.

مرادی پور بیان داشت: با حضور این گروه‌های ارزیاب اعزامی به منطقه یاد شده و روستاهای نعمت آباد، داود، پیرسوران، محمدآباد، حاجی آباد، گلوگاه، شورو، گل چاه و سرجنگل مشخص شد که این زلزله تلفات مالی و خسارات جانی به همراه نداشته است. اکنون هم نیروهای ارزیاب هلال احمر در منطقه حضور دارند.

زمین لرزه ای به بزرگی 4.9 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بامداد دوشنبه حوالی سرجنگل در استان سیستان و بلوچستان را لرزاند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha