افزایش آمار مرگ ناشی از مسمومیت با گاز/ تهران در صدر آمار

سلامت نیوز : در نه ماهه سال جاری ۴۱۰ نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در کشور جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل که تعداد متوفیات ناشی از مسمومیت با گاز ۳۹۴ نفر بود، ۱ / ۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ در نه ماهه سال جاری ۴۱۰ نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در کشور جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۲۸۳ نفر مرد و ۱۲۷ نفر دیگر زن بودند، این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل تعداد متوفیان ناشی از گازگرفتگی در کشور ۳۹۴ نفر شامل ۲۸۸ مرد و ۱۰۶ زن بود.

در این مدت استان‌های تهران با ۸۳ مورد، البرز با ۳۰ مورد و ‌اصفهان با ۲۸ مورد بیشترین و استان‌های ایلام و گیلان با یک مورد، خراسان جنوبی، قم، هرمزگان و یزد با دو مورد، چهار محال و بختیاری با سه مورد و سیستان و بلوچستان با چهار مورد کمترین آمار مرگ ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن را داشته‌اند. همچنین در این مدت استان بوشهر هیچ گزارشی مبنی بر مرگ ناشی از گازگرفتگی نداشته‌است.

بر اساس این گزارش در نه ماهه امسال بیشترین کاهش مرگ بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن با ۴ / ۴۱ درصد در مرداد ماه و بیشترین افزایش با ۹ / ۴۲ درصد در شهریور و مهر ثبت شده‌است. گفتنی است در آذر ماه امسال نیز ۱۲۳ نفر به دلیل مسمومیت با گاز در کشور جان باختند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸ / ۱۲ درصد بیشتر شده‌است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha