نتایج یك پژوهش اخیر نشان داده است كه پوست افراد مبتلا به سردردهای میگرنی حساس‌تر و دردناك تر از سایر مردم است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این مطالعات نشان می‌دهد: افرادی كه مبتلا به میگرن هستند، پوست آنها در هنگام انجام فعالیت‌های روزانه مانند شانه زدن به موها یا انداختن گوشواره به گوش‌هایشان درد بیشتری را تجربه و احساس می‌كنند.

در این پژوهش، متخصصان در آمریكا روی 16 هزار 573 نفر كه دچار سردردهای میگرنی بودند مطالعه وبررسی كرده و دریافتند كه از این تعداد 11 هزار 737 تن مبتلا به میگرن بوده، هزار و491 نفر احتمال ابتلا به میگرن را داشتند و 3 هزار و345 نفر از آنها به نوع دیگری از سردرد مبتلا بودند.

این پژوهشگران دریافتند: 68 درصد از افرادی كه دچار سردردهای میگرنی مزمن بودند و 63 درصد از آنهایی كه دچار سردردهای میگرنی دوره‌ای بودند از حساسیت پوستی نامطلوب و تشدید شونده‌ای رنج می‌بردند. در حالی‌ كه افرادی كه نوع دیگری از سردرد را تجربه كرده‌ بودند، این گونه حساسیت‌های پوستی دردناك را نداشتند.

به گفته مارسلو بیگال پژوهشگر اصلی این مطالعات در كالج پزشكی آلبرت انشتین، این حالت باعث می‌شود كه درد و ناراحتی حتی در هنگام كارهای روزمره زندگی مانند لمس كردن موی سر و یا حتی لباس پوشیدن نیز افراد را با مشكلات جدی مواجه كند.

مهمتراین كه این حالت ممكن است یك فاكتور خطرزا برای پیشرفت سردردهای میگرنی باشد و این امر به معنی دشواری بیشتر در درمان سردرد و یا حتی حساسیت‌های پوستی است.

به علاوه این مطالعات نشان می‌دهد: این نوع از دردهای پوستی بیشتر در بین زنان مبتلا به میگرن و یا افراد چاق و افسرده كه میگرن دارند، شایع است.

نتایج این تحقیقات در آخرین شماره مجله نورولوژی به چاپ رسیده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha