کمبود آمبولانس‌های اورژانس در بیمارستان‌های دولتی/اعتباری برای خرید نداریم

سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت با اشاره به موضوع کاهش اعتبار برای تجهیزات اورژانس و امدادی در کشور گفت: در حال حاضر اورژانس های بیمارستان ها با کمبود آمبولانس روبرو هستند.

احمد آریایی نژاد در گفت و گو با پانا، با اشاره به موضوع مطرح شده در برخی رسانه ها مبنی بر کاهش اعتبار برای تجهیزات امدادی و ایمنی در کشور اظهار داشت: تجهیز ناوگان اورژانس کشور اعم از آمبولانس و امداد هوایی و همچنین تجهیزات سایر نهادهای امدادی یکی از نیازهای مهم کشور است که در سال گذشته و امسال با مشکل تأمین اعتبار روبرو شد.

این نماینده مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: طبق مصوبه ای که در مجلس وجود دارد قرار شد تا یک درصد از محل اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در بخش تجهیزات امدادی مصرف شود که این مصوبه به دلیل مخالفت کمیسیون تلفیق اجرایی نشد.
وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از بیمارستان ها با کمبود آمبولانس های اورژانس روبرو هستند، تصریح کرد: علاوه بر اینکه ناوگان اورژانس کشور فرسوده است، بسیاری از بیمارستان های دولتی با کمبود اورژانس و ماشین های امدادی روبرو هستند که این ضعف بزرگی است که به دلیل مشکلات اعتباری پیش آمده است لذا تامین اعتبار در این بخش ضروری است و امیدواریم که کمیسیون تلفیق اقدامی در رابطه با این موضوع انجام دهد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مشکلات عمرانی و کمبود آمبولانس اورژانس یکی از مشکلات اورژانس‌ های بیمارستانی است، اظهار داشت: اصلاح ساختار عمرانی و تجهیزاتی اورژانس‌ ها نیازمند اختصاص اعتبارات مناسب است.
همچنین محمدتقی طالبیان رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور پیش از این با بیان اینکه براساس قانون پنجم توسعه 158 آمبولانس کمبود داریم، اعلام کرده که بودجه به اورژانس کشور نسبت به سال گذشته 5 درصد کاهش پیدا کرده است در صورتی حقوق پرسنل 25 درصد افزایش داشته است.
وی همچنین اعلام کرده است که طول عمر مفید یک آمبولانس 5 سال است ولی در ایران ده سال است در حال حاضر ما 3100 آمبولانس داریم که اگر قرار باشد که هر ده سال یک بار این آمبولانس ها تعویض شوند باید به طور متوسط سالانه 310 آمبولانس از رده خارج شود در صورتی که در قبال خارج شدن آنها آمبولانسی نیست که به سیستم تزریق شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha