ارائه طرح جمعیت و تعالی خانواده پس از بررسی بودجه/ تخصیص 600 میلیارد تومان برای این طرح

سلامت نیوز : عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص سیاست افزایش جمعیت گفت: طرح جمعیت و تعالی خانواده در نوبت بررسی در صحن علنی قرار دارد که پس از بررسی و تصویب بودجه، ارائه خواهد شد.

احمد آریایی نژاد در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه باید از موانعی که موجب تحدید نسل در کشور هستند جلوگیری کرد، اظهار داشت: در مساله افزایش جمعیت علاوه بر نهادهای مربوطه باید خود آحاد مردم و خانواده ها ورود کنند چرا که ما معتقد هستیم همینکه مردم بدانند نبود نیروی اشتغال در سال های آینده چه مصیبتی برای کشور دارد، وضعیت را درک می کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه در طرح سیاست جمعیتی نباید اصل مساله را فدای جزئیات کرد، تصریح کرد: این برنامه به اعتبار زیادی نیاز ندارد و در واقع بار مالی آن هنوز مشخص نشده است البته پیش بینی شده است که در بودجه سال 93، میزان 600 میلیارد تومان برای این طرح در نظر گرفته شود.
این نماینده مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: طرح تعالی جمعیت و خانواده پیش از این در کمیسیون بهداشت مورد بررسی قرار گرفت و اعضای کمیسیون به آن مهر تایید زدند و به کمیسیون فرهنگی ارسال شد که هنوز در صحن علنی مجلس مطرح نشده است.
آریایی نژاد با اشاره به زمان بررسی طرح جمعیت و تعالی خانواده نیز گفت: باید ببینیم که بررسی بودجه سال 93 به کجا می رسد که بعد از آن این طرح با توجه به حساسیتی که دارد در نوبت بررسی قرار بگیرد.
وی در پاسخ به نحوه ارائه تسهیلات تشویقی برای ازدواج جوانان نیز گفت: برای تشویق ازدواج جوانان باید تسهیلاتی توسط دولت ارائه شود و اعتقاد ما بر این است که تسهیلات لازم برای اشتغال و ازدواج جوانان را فراهیم کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha