سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
کد خبر: 104474

آلت تناسلی یک عضو حساس در بدن آقایان است که باید نسبت به سایر اعضای بدن مراقبت بیشتری شود. در این مقاله سعی بر آن است که شما را با آسیبهای جدی این اندام بدنتان که لازمه مراجعه سریع به پزشک است آشنا کنیم.

بدترین اتفاقاتی که برای آلت تناسلی آقایان رخ می دهد

چرا سلامت آلت تناسلی مهم است؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از کلیولند کلینیک، سالم نگه داشتن آلت تناسلی برای حفظ سلامت شما مهم است. آلت تناسلی سالم ادرار را دفع می کند، به شما امکان می دهد از رابطه جنسی لذت ببرید و تولید مثل کنید.

ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما گاهی اوقات می تواند سرنخ های مفیدی در مورد سلامت شما از مشکلاتی که ممکن است با آلت تناسلی خود داشته باشید به دست آورد. اینها می تواند نشان دهنده مشکلات در جای دیگری از بدن شما باشد، از جمله دیابت، فشار خون بالا و بیماری قلبی. مشکلی به نام اختلال نعوظ (ED) می تواند ناشی از جریان خون ضعیف به آلت تناسلی شما باشد.

مشکلاتی که برای آلت تناسلی آقایان پیش می آید

شرایط زیادی وجود دارد که می تواند آلت تناسلی شما را تحت تاثیر قرار دهد. برخی عبارتند از:

اختلال نعوظ

اگر ED دارید، نمی توانید آلت تناسلی خود را به اندازه کافی در حالت نعوظ (سخت) نگه دارید تا رابطه جنسی داشته باشید. دلایل زیادی برای ED وجود دارد. برخی از درمان‌های ED عبارتند از مصرف داروهای خوراکی، تزریقات و انجام برخی تمرینات

پریاپیسم

پریاپیسم وضعیت زمانی اتفاق می افتد که آلت تناسلی شما بیش از چهار ساعت در حالت نعوظ بماند. اگر این اتفاق افتاد، باید فورا به پزشک مراجعه کنید. اگر پریاپیسم به سرعت درمان نشود، ممکن است ED و آسیب طولانی مدت به آلت تناسلی خود را تجربه کنید.

فیموز

این زمانی است که پوست اضافی که سر آلت تناسلی شما را می پوشاند (پوست ختنه گاه) بیش از حد سفت شده و نمی توان آن را جا به جا کنید تا بتوانید سر آلت تناسلی خود را ببینید. این اتفاق می تواند باعث عفونت و مشکل در ادرار شود. ممکن است برای درمان این مورد نیاز به جراحی داشته باشید.

پارافیموز

این مشکل پوست ختنه گاه را نیز درگیر می کند. با این کار پوست ختنه گاه از مسیر خارج می شود، گیر می کند و نمی تواند به عقب برگردد. اگر این اتفاق افتاد باید فورا به پزشک مراجعه کنید. پارافیموز می تواند جریان خون آلت تناسلی شما را قطع کند.

سرطان آلت تناسلی

به ندرت، توده ها می توانند روی آلت تناسلی رشد کنند. برخی از این موارد می تواند سرطان باشد. پزشک شما می‌تواند شما را معاینه کند و بگوید که آیا به عمل یا جراحی نیاز دارید یا خیر.

بیماری پیرونی

در این شرایط، توده‌های سختی از بافت اسکار در پوشش داخلی طرف آلت تناسلی شما تشکیل می‌شوند. این باعث می شود آلت تناسلی شما به یک طرف خم شود یا در هنگام نعوظ باریک شود. پزشکان مطمئن نیستند که چه چیزی باعث این بیماری می شود. به ندرت بدون درمان به خودی خود بهبود می یابد و ممکن است در برخی موارد به جراحی نیاز داشته باشید.

بیماری های مزمن پوست آلت تناسلی (بثورات، خارش و پوسته پوسته شدن پوست)

ممکن است مشکلات پوستی مزمن مانند لیکن اسکلروز یا بالانیت داشته باشید که می تواند انتهای آلت تناسلی شما را تحت تاثیر قرار دهد. علل آن عبارتند از عفونت یا آلرژی. درمان بر اساس علت آن انتخاب می شود. مطمئن شوید که همیشه آلت تناسلی خود را به طور کامل تمیز می کنید تا از این امر جلوگیری کنید.

تروما (شکستگی) آلت تناسلی

اگرچه آلت تناسلی شما هیچ استخوانی ندارد، بخشی از پوشش آلت تناسلی شما ممکن است در هنگام نعوظ پاره شود. وقتی این اتفاق می‌افتد، ممکن است صدایی شنیده شود. گاهی اوقات به این شکستگی آلت تناسلی نیز گفته می شود. آلت تناسلی شما صاف شده و سیاه و آبی می شود. شکستگی آلت تناسلی یک مورد اورژانسی پزشکی است و باید توسط متخصص اورولوژی ارزیابی شود.

عفونت های مقاربتی (STIs)

این بیماری ها از طریق رابطه جنسی از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. بیش از 20 بیماری مقاربتی شناخته شده وجود دارد. آنها توسط میکروب هایی ایجاد می شوند که در مکان های گرم و مرطوب به خوبی رشد می کنند. برخی از بیماری های مقاربتی قابل درمان هستند. برخی از آنها را تا آخر عمر دارید. برخی از بیماری های مقاربتی در صورت عدم درمان می توانند کشنده باشند.

STIهای رایج عبارتند از:

  • سوزاک
  • سیفلیس
  • تبخال تناسلی
  • ایدز
  • هپاتیت B
  • هپاتیت C
  • کلامیدیا

علائم عفونت های مقاربتی (STIs) چیست؟

هر بیماری مقاربتی مجموعه ای از علائم و روش های درمانی خاص خود را دارد. علائم STI عبارتند از:

  • برآمدگی، زخم یا زگیل در نزدیکی آلت تناسلی شما
  • تورم یا قرمزی
  • ترشح از آلت تناسلی
  • خارش شدید
  • کاهش وزن ناخواسته
  • مدفوع آبکی
  • عرق شبانه
  • علائم آنفولانزا مانند درد، درد، تب و لرز
  • رابطه جنسی همراه با درد
  • پوست مایل به زرد

چگونه بفهمم مشکلی در آلت تناسلی من وجود دارد؟

علائم و نشانه هایی وجود دارد که ممکن است به شما بگوید آلت تناسلی شما سالم نیست.

یک راه برای تشخیص مشکل این است که بررسی کنید که آیا آلت تناسلی شما سالم به نظر می رسد یا خیر. شما نباید داشته باشید:

  • علائم سیاه و آبی روی آلت تناسلی شما (کبودی
  • بثورات دردناک و خارش دار روی آلت تناسلی شما
  • تاول، زگیل یا برجستگی های قرمز کوچک روی آلت تناسلی
  • توده ای روی آلت تناسلی
  • یک زخم بدون درد در ساقه آلت تناسلی
  • خم شدن آلت تناسلی شما
  • ترشحات زرد یا سبز از نوک آلت تناسلی
  • تورم

علائم دیگری که نشان می دهد آلت تناسلی شما سلامت نیست

  • مشکلات در نعوظ یا نگه داشتن آلت تناسلی خود
  • وقتی به دستشویی می روید سوزش احساس می کنید
  • خونریزی زمانی که به دستشویی می روید یا هنگام ارگاسم
  • تغییر در روش ارگاسم
  • داشتن درد در هنگام نعوظ
  • داشتن درد هنگام رابطه جنسی
  • احساس درد پس از ضربه به آلت تناسلی

بازرسی بصری آلت تناسلی خود به صورت منظم یکی از راه‌های آگاه ماندن از علائم و نشانه‌های جدیدی است که می‌تواند نشان دهنده مشکلات باشد.

در صورت داشتن مشکل آلت تناسلی با چه دکتری تماس بگیرم؟

اگر مشکل آلت تناسلی خود دارید، می توانید با ارائه دهنده مراقبت های اولیه خود شروع کنید. ارائه دهنده شما ممکن است شما را به متخصص اورولوژی ارجاع دهد. متخصصان اورولوژی در شرایطی که بر سیستم ادراری و دستگاه تناسلی تأثیر می گذارد تخصص دارند. آلت تناسلی شما بخشی از هر دوی این سیستم های بدن است.

اگر با آلت تناسلی خود مشکلی داشته باشم چه باید بکنم؟

برخی از مشکلات نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارند. اینها شامل پریاپیسم، پارافیموز و شکستگی آلت تناسلی است. وحشت نکنید. با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرید یا مستقیماً به اورژانس بروید.

سایر مشکلات آلت تناسلی در طول زمان رخ می دهد. اگر به طور منظم آلت تناسلی خود را بررسی کنید، متوجه تغییرات خواهید شد. ارائه دهنده مراقبت های اولیه شما می تواند به شما در مدیریت بسیاری از این شرایط کمک کند.

برخی از افرادی که نگران سلامت آلت تناسلی خود هستند از پرسیدن سوال می ترسند. برای سلامت کلی شما بسیار مهم است که با ارائه دهنده خود رابطه خوبی داشته باشید. مهم است که بتوانید در مورد همه نگرانی های سلامتی خود، از جمله هر سوالی که ممکن است در مورد آلت تناسلی خود داشته باشید، صحبت کنید.

چگونه می توانم آلت تناسلی خود را سالم نگه دارم؟

اقداماتی وجود دارد که می توانید برای کمک به حفظ سلامت آلت تناسلی و جلوگیری از بروز مشکلات انجام دهید. تو می توانی:

  • آلت تناسلی خود را تمیز نگه دارید. هر روز آن را به آرامی با آب و صابون ملایم بشویید. اگر پوست ختنه گاه خود را دارید، حتما زیر آن را نیز تمیز کنید.
  • آلت تناسلی خود را به طور معمول بررسی کنید. (این بررسی باید شامل تمام اندام های جنسی شما، مانند بیضه ها و کیسه بیضه باشد.) هر چیزی که به نظر عجیب می رسد یا آخرین باری که چک کرده اید وجود نداشته باشد را بررسی کنید.
  • هنگام رابطه جنسی از کاندوم استفاده کنید مگر اینکه قصد بچه دار شدن داشته باشید. مراقب باشید در حین رابطه جنسی باعث آسیب یا خم شدن آلت تناسلی نشوید.
  • از آلت تناسلی خود در هنگام ورزش و سایر فعالیت های خشن محافظت کنید. در صورت نیاز از محافظ استفاده کنید.
  • سیگار کشیدن و استفاده از تنباکو را کنار بگذارید. تنباکو برای سلامت کلی شما و همچنین سلامت آلت تناسلی شما مضر است.
  • هر گونه مشکل پزشکی که دارید را مدیریت کنید. بسیاری از شرایط پزشکی و حتی داروهایی که برای آنها مصرف می کنید می توانند بر عملکرد آلت تناسلی شما تأثیر بگذارند.
  • در صورت مشاهده هرگونه تغییر در آلت تناسلی خود، فوراً به پزشک خود مراجعه کنید.

چه زمانی باید در مورد سلامت آلت تناسلی با پزشک خود تماس بگیرم؟

در صورت مشاهده هر یک از مشکلات ذکر شده در بالا با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرید. اگر چیزی در مورد ظاهر، احساس یا عملکرد آلت تناسلی شما متفاوت است، تماس بگیرید. درمان بسیاری از مشکلات آلت تناسلی اگر زود شروع شود می تواند موفقیت آمیز باشد.

بدن شما از بخش ها و سیستم های زیادی تشکیل شده است که با هم کار می کنند. سالم ماندن همه این قطعات و سیستم ها مهم است. شما می توانید با آگاهی از ظاهر و احساس خود در زمان سلامتی خود به خود کمک کنید تا بتوانید هر گونه تغییری که ممکن است نشان دهنده مشکلات باشد را متوجه شوید. هنگامی که فکر می کنید ممکن است مشکلی داشته باشید، باید بتوانید به طور واضح با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید. این برای سلامت آلت تناسلی به همان اندازه که برای هر قسمت یا سیستم دیگر بدن صادق است.

غلاف شدگی آلت تناسلی


غلاف شدگی (invaginated)؛ یک اصطلاح تخصصی است که پزشکان برای توصیف حالتی از آن استفاده می‌کنند که آلت تناسلی مرد به داخل برگشته و باصطلاح غلاف شده است. به گزارش سلامت نیوز این اتفاق ممکن است برای شما نیز رخ دهد.به این حالت اصطلاحاً آلت تناسلی به دام افتاده نیز می‌گویند که معمولاً تا حدی ناشی از نوعی فشار شدید بر روی آن می‌باشد. در واقع، آلت تناسلی با فشار زیاد مستقیماً به درون بافت چربی زیرپوستی واقع در میان لگن و آلت تناسلی فرو می‌رود.
با توجه به عکس‌های نمونه‌های موردی اخیر دکتر وانگ از قربانیان حادثه تصادف با موتور سیکلت، این وضعیت، مشابه با غلاف خالی پوست که بی‌شباهت به انتهای خرطوم فیل نیز نیست، می‌باشد.
به گزارش سلامت نیوز خبر خوب به گفته دکتر وانگ، این است که این نوع تصادف بسیار نادر است. همچنین از طریق «استخراج با دست» و جراحی تا حد زیادی برگشت پذیر می‌باشد. او در گزارش مربوط به یک فرد خوش شانس می‌گوید: «در این حادثه، هیچ آسیب مستقیمی به آلت شما وارد نشده بود.» و این فرد پس از «استخراج»، بطور نرمال قادر به انجام عمل جنسی و دفع ادرار بود- که البته می‌توان گفت اکثر مبتلایان به SOB در این لیست تا این حد خوش شانس نمی‌باشند.در اینجا به 9 ضایعه دیگر اشاره شده است که می‌تواند شما را برای همیشه دچار کابوس نماید.

آلت تناسلی ساکسوفونی

آلت تناسلی ساکسوفونی یا Saxophone Penis :در نتیجه بسته شدن غدد لنفاوی یا یک عفونت باکتریایی مرتبط با کلامیدیا رخ می‌دهد. بر اساس مطالعه موردی انجام شده در هند، در این بیماری نادر، آلت تناسلی متورم شده و از شکل خود خارج می‌گردد.
تورم و پیچ خوردگی آن را می توان با دارو رفع نمود. دفع ادرار نیز بصورت نرمال قابل دستیابی است – البته چنانچه به پهلو بایستید. اما انجام عمل جنسی امکان پذیر نمی‌باشد.

سیم‌های متقاطع

سیم‌های متقاطع یا Crossed Wires :درمان جراحی روده یا سرطان پروستات وخیم، در موارد بسیار نادر، منجر به «فیستول» می‌شود؛ منظور از فیستول پاره شدن بافتی است که مجرای ادرار را به انتهای روده بزرگ یا مقعد متصل می‌کند.از نشانه های ثبت شده این حالت، چکیدن ادرار از ناحیه مقعد می‌باشد که یعنی مدفوع راه خود را بسوی مجرای ادرار و مثانه پیش می‌گیرد. البته این مشکل کاملا قابل درمان است اما بهبود آن با توجه به مطالب منتشر شده از سوی دپارتمان اورولوژی دانشگاه یوتا، بسیار مشکل و زمان بر می‌باشد.

به گزارش سلامت نیوز چنانچه به هنگام آبتنی در رودخانه آمازون خبری از پیرانا (نوعی ماهی کوچک)، کی‌من (نوعی سوسمار) و سفره ماهی(که انتهای دم آن تیغ های زهرآگین دارد) بوده اید، احتمالا آسیب به آلت تناسلی شما وجود دارد .
ماهی به این معروف است که تیرهایی را بسوی دهانه آلت تناسلی مردان در حال شنا، پرتاب کرده و مجرای ادرار را مختل می‌کند. به محض فرو رفتن تیر در آلت تناسلی، این گربه ماهی آبهای شیرین، شبکه تیغ‌های چتر مانند خویش را باز می‌کند و با لذت آنها را بسوی شما پرتاب کرده و اجازه می‌دهد تا آنها به خون شما وارد شوند. خارج ساختن این تیغ‌ها دردناک تر از آن چیزی است که بتوان تصورش را کرد.
زنده بگور:
چنانچه تصادفاً قسمتی از بدنه آلت تناسلی به هنگام ختنه همراه با پوست حشفه بریده شود، آلت تناسلی در صورتی رشد می‌کند که به کیسه بیضه متصل می‌باشد. در نتیجه، بدنه در لایه‌ای از چربی انباشه شده در اطراف اندام تناسلی «مدفون شده» یا گیر می‌افتد. تحقیقات انجام شده از سوی دانشکده پزشکی ویرجینیای شرقی نشان می‌دهد که خوشبختانه این حالت کاملا با عمل جراحی بهبود می‌یابد.


منحنی دردسر ساز!

ایجاد پلاک بر روی آلت تناسلی سبب بیماری پیرونی یا انحنای آلت می‌گردد. به عبارتی وجود یک منحنی دراماتیک بر روی آلت تناسلی مرد که به هنگام نعوظ دردناک بوده و عمل جنسی را با مشکل مواجه می‌سازد. موضوع وحشتناک‌تر آن که در ایالت متحده، تشخیص این بیماری، هر ساله بین 65 تا 120 هزار مرد میانسال گزارش می‌شود. پزشکان در دانشگاه کارولینای شمالی میگویند دارو و جراحی می‌تواند در درمان این بیماری موثر باشد اما هیچ تضمینی برای بهبود کامل آن وجود ندارد.


تاتو ممنوع

یک مرد پس از تاتوی نام همسرش بر روی آلت تناسلی خویش، به مدت 3 ماه از نعوظ دایمی آلت نیمه سخت خود رنج برد. دلیل آن، فرو رفتن سوزن تاتو در عمق اندکی بیشتر از حالت نرمال و ایجاد جریان غیرعادی فشار خون در این ناحیه بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha