سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰
کد خبر: 104519

توصیه هایی برای مراقبت از چشم های شیشه ای

سلامت نیوز : امروزه روش های مختلفی برای برطرف کردن عیوب انکساری چشم وجود دارد که همه افراد می توانند با در نظر گرفتن شرایط بینایی خود و مشورت با چشم پزشک یکی از این روش ها را انتخاب کنند. استفاده از لنزهای تماسی یا لنزهای دائمی نیز از روش های پیشنهادی است که هر یک مراقبت های مورد نیاز به خود را دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ در این مطلب به نکاتی درباره این لنزها ، اشاره شده است.استفاده از لنز برای افرادی که علاقه چندانی به استفاده از عینک ندارند راه حل مناسبی است. برخی از انواع لنزها دائمی است و دسته ای نیز لنز تماسی است که قابل گذاشتن و برداشتن است.به نقل از سایت «نیوزویک» لنز در سال ۱۸۸۷ اختراع شد و خوبی آن این است که قابل رویت نیست.

اما در استفاده از آن باید به نکاتی توجه کرد که در ادامه مطلب به آن اشاره می کنیم.

شستن لنز با آب شیر، آب معدنی و... می تواند خطر بروز عفونت چشم را افزایش دهد. به همین علت است که هنگام شنا استفاده از لنز توصیه نمی شود.

استفاده از لنز در کودکان منعی ندارد. کودکان برخلاف بزرگ ترها بادقت بیشتری از لنزها استفاده می کنند.

تصور نادرستی بین برخی مردم وجود دارد که مبتلایان به دیابت به علت خشکی چشم نمی توانند از لنز استفاده کنند. تنها نکته ای که در این زمینه باید به آن توجه کرد، انتخاب لنز مناسب برای این دسته از بیماران است در واقع چشم پزشک لنزی تجویز می کند که با لنزهای معمولی کمی متفاوت است.برخی معتقدند که لنزهای چشم می تواند از پیشرفت نزدیک بینی جلوگیری کند. این موضوع نشان می دهد که در صورت استفاده درست هم کاربرد پیشگیری و هم درمانی دارد.استفاده از لنز هنگام خواب به هیچ وجه توصیه نمی شود حتی اگر خواب کوتاه مدت باشد زیرا این کار باعث قرمزی و حتی زخم چشم می شود.

آنچه باید درباره لنز دائمی بدانید

طی چند دهه گذشته رشته چشم پزشکی پیشرفت کرده است.

یکی از راهکارهای موثر برای اصلاح وضعیت بینایی استفاده از لنزهای قابل کاشت است. قدرت بینایی با این لنزها بسیار واضح می شود و نسبت به روش های لیزیک یا پی آر کی (روشی که طی آن لایه سطحی قرنیه برداشته و سطح آن تراشیده می شود) عارضه جانبی کمتری دارد.خشکی چشم و مشکلات قرنیه پس از عمل لیزیک امری طبیعی است. در حالی که لنزهای کاشتنی با عملکرد قرنیه هیچ تداخلی ایجاد نمی کند و مشکلات مربوط به جراحی کمتر است و اغلب به آسانی از طریق عمل کاشت لنز قابل تصحیح است علاوه بر آن، در صورت بروز مشکل، لنزهای قابل کاشت قابل برداشت است، در حالی که در عمل لیزیک این گونه نیست.

لنزهای کاشتنی می تواند مشکلات وسیع بینایی از معمولی تا حاد و حتی آستیگمات را برطرف کند. این روش برای افرادی که به علت آناتومی چشمشان یا درجه نزدیک بینی نمی توانند عمل کنند، انتخابی عالی است. ماده ای که برای این گونه لنزها استفاده می شود از چشم در برابر اشعه ماورای بنفش محافظت می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha