كمیسیون بهداشت مجلس آلمان طرحی را به مجلس نمایندگان این كشور ارایه كرده است كه در صورت تصویب قطعی آن ، عمل جراحی زیبایی برای جوانان زیر ‪ ۲۰‬سال در این كشور ممنوع خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز،بنا به اعلام پارلمان آلمان اعضای كمیسیون بهداشت این مجلس طرح یاد شده را روز چهارشنبه در نشست ویژه علنی مورد بررسی قرار خواهند داد.

در حال حاضر سالانه بیش از یك میلیون عمل جراحی زیبایی در آلمان انجام می شود كه حدود ‪ ۱۰‬درصد آن یعنی ‪ ۱۰۰‬هزار مورد توسط جوانان كمتر از ‪ ۲۰‬سال صورت می‌گیرد.

از سوی دیگر بنا به برخی نظرسنجی‌هایی كه اخیرا در این كشور توسط گروهی به نام خانواده جوان صورت گرفت ، ‪ ۲۰‬درصد از نوجوانان آلمانی بین ‪ ۹‬تا ‪ ۱۴‬سال آرزو دارند كه یك عمل جراحی زیبایی انجام دهند.

این درحالی است كه بنا به گفته پزشكان و كارشناسان آلمانی ، از هر ‪۵‬ مورد عمل جراحی زیبایی صورت گرفته در این كشور ، یكی مورد با تبعات جسمانی و روحی همراه بوده است .

اقدام مجلس آلمان در حالی صورت می‌گیرد كه در سالهای اخیر تبلیغ عمل جراحی زیبایی بخصوص در رسانه‌های عمومی آلمان از جمله شبكه‌های مختلف تلویزیونی بشدت افزایش یافته است به حدی كه حتی در مسابقات تلویزیونی هم پاداش برندگان ، تقبل هزینه چنین اعمال جراحی كه از جمله پرهزینه‌ترین اقدامات پزشكی است ، اعلام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha