سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۴
کد خبر: 104534

سلامت نیوز : مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران از بدهی 210 میلیارد تومانی سازمان در مدیریت قبلی خبر داد و گفت: حداقل در دو سال گذشته، سازمان انتقال خون با معضلات متعددی مواجه بود. علی‌اکبر پورفتح‌اله با اعلام اینکه 70 درصد بودجه سازمان صرف خرید مواد و ملزومات می‌شود، افزود: با توجه به افزایش قیمتها و تورم بالایی که وجود داشت، هزینه‌های سازمان نیز برای تهیه مواد مصرفی و ملزومات مورد نیاز مراکز انتقال خون، افزایش یافته بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ؛ او به مشکلات مدیریتی سازمان انتقال خون در دوره گذشته اشاره کرد و گفت: هرکسی ساز خودش را می‌زد و مدیریت در این سیستم، کار سخت و دشواری بود. مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در ادامه به وضعیت اهدای خون در استان تهران اشاره کرد و افزود: یک‌سوم فعالیت‌های خون و فرآورده های خونی مربوط به استان تهران است ولی متاسفانه با افت شاخص‌های اهدای خون در استان مواجه هستیم. او با اعلام اینکه سالانه 370 هزار واحد خون در استان تهران اهدا می‌شود، گفت: میزان اهدای خون در کشور سالانه 2 میلیون و 100 هزار واحد است و رشد اهدای خون در استان تهران مطابق با سایر استان‌ها نبوده است.

پورفتح‌اله با اشاره به آمار 54 درصدی اهداکنندگان مستمر در کشور، این آمار را در استان تهران 45 درصد اعلام کرد و افزود: متاسفانه استان تهران در اهدای خون بانوان نیز پایین تر از شاخص کشوری قرار دارد. او در ادامه به وضعیت پرسنل انتقال خون اشاره کرد و گفت: دکتر هاشمی پس از به دست گرفتن سکان هدایت وزارت بهداشت وعده داده بود که در بحث مربوط به پرداخت حقوق و دستمزد انتقال خون، تجدیدنظر شود که مرحله اول آن، یکسان‌سازی پرداختی پرسنل انتقال خون با وزارت بهداشت بود. پورفتح‌اله افزود: بناست حق جذب نیز از سال آینده در ردیف بودجه‌ای قرار گیرد، در این صورت دستمان نیز برای پرداخت حقوق و مزایا بازتر خواهد بود. او با اشاره به اینکه در انتقال خون خبری از دریافت کارانه نیست، اظهار کرد: اکنون برای خدمات خونی چون تزریق خون در بیمارستانها، تعرفه تعیین شده است درحالی که پرستاری که در پایگاه‌های انتقال خون اقدام به دریافت خون از اهداکنندگان می‌کند، تعرفه‌ای ندارد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با تاکید بر ضرورت تلاش ویژه برای جهش شاخص‌های اهدای خون و همچنین نمودار فعالیتهای اداره کل انتقال خون استان تهران در آینده، گفت: اهداکنندگان سرمایه‌های انتقال خون نیستند، بلکه سرمایه‌های اجتماع هستند. کسی که بدون چشمداشت خون اهدا می‌کند، قطعا انسانی است با ویژگی‌های منحصر به‌فرد.به گفته او این انسان قطعا اگر توانمندی داشته باشد، در امور خیر در سطح جامعه نیز مشارکت خواهد کرد. در واقع اهدای خون این بستر را فراهم می‌کند تا تحولات اجتماعی و گسترده‌ای صورت پذیرد. جامعه می‌تواند از ظرفیت‌های موجود در میان اهدا‌کنندگان خون استفاده کند. به گزارش مهر پورفتح‌اله با اشاره به ضرورت تکریم اهداکنندگان خون، گفت: متاسفانه در این مدت پذیرایی از اهداکنندگان خون به صورت مناسبی انجام نشد؛ درحالی که باید بخش مربوط به اهداکنندگان و تکریم آنها، آخرین بخشی باشد که از مشکلات اقتصادی متاثر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha