سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۲

"استراحت"، مهمترین راه درمان هپاتیت حاد

سلامت نیوز : یک متخصص بیماری‌های عفونی با بیان این که استراحت، دریافت آب کافی و تغذیه مناسب درمان اصلی بیماری هپاتیت است، گفت: زردی، کاهش اشتها و ادرار پررنگ از نشانه‌های ابتلا به بیماری است.

دکتر حمید عمادی در گفت وگو با ایسنا ، با اشاره به اینکه ویروس هپاتیت، کبد را درگیر می‌کند، گفت: ابتلا به این ویروس موجب التهاب کبد می‌شود.

وی در ادامه افزود: در اغلب موارد هپاتیت حاد بهبود می‌یابد ولی در کمتر از یک مورد در هر 1000 نفر، امکان ناقل شدن وجود دارد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه درمان هپاتیت حمایتی است، یادآور شد: استراحت، دریافت آب کافی و تغذیه مناسب درمان اصلی بیماری است.

عمادی خاطرنشان کرد: عدم درمان به موقع هپاتیت به نکروز کبدی (از دست دادن بافت کبدی)، آنسفالوپاتی و حتی مرگ منجر می‌شود.

وی گفت: ویروس هپاتیت A، از طریق خوراکی (دهانی-مدفوعی) و نوع B از طریق خون، مادر به جنین و تماس جنسی منتقل می‌شود.

این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه هپاتیت C در معتادان تزریقی شیوع بیشتری دارد، گفت: این ویروس از طریق خون و تماس جنسی انتقال می یابد.

عمادی با بیان اینکه تمامی انواع هپاتیت علایم بالینی یکسانی دارند، گفت: زردی به ویژه زردی در سفیدی چشم، کاهش اشتها، ادرار پررنگ (نارنجی و حتی قرمز)، مدفوع کم رنگ از نشانه‌های ابتلا به هپاتیت است.

وی تصریح کرد: هپاتیت از هر نوع که باشد درمان خاصی نیاز ندارد ولی بیمار باید تحت نظر پزشک باشد تا عوارض خطرناکی ایجاد نشود. در صورت تشدید علایم بیمار باید در بیمارستان بستری شود تا با تجویز دارو، ویروس هر چه سریعتر از بدن دفع شود.

این متخصص بیماری‌های عفونی، استراحت را اصلی‌ترین درمان هپاتیت حاد دانست و افزود: در صورتی که بیماری مزمن شود و التهاب کبد بیش از 6 ماه ادامه یابد خطر ابتلا به نارسایی کبدی و یا بیماری‌های مزمن کبدی افزایش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha