ورزش در دوران بارداری برای افراد سالم محدودیتی ندارد

سلامت نیوز : یک فیزیوتراپیست با اشاره به اینکه هنگام ورزش در دوران بارداری باید شدت تمرینات متناسب با شرایط جسمانی فرد باشد، گفت: در صورتی که فرد از سلامت کامل برخوردار نباشد باید حتما پیش از انجام ورزش با پزشک معالج مشورت کند.

فرشته صداقت در گفت وگو با ایسنا ، گفت: در صورتی‌ که زن باردار، پیش ‌از بارداری به ‌صورتی منظم نرمش داشته است، در زمان نرمش در دوران بارداری، نیازی ندارد به‌ سرعت ضربان قلب خود در زمان ورزش توجه کند.

وی با بیان اینکه سال‌ها پیش کارشناسان ورزشی بر این عقیده بودند که سرعت تپش قلب در نرمش دوران بارداری از 140‌ تپش در دقیقه بیشتر نشود، گفت: امروزه کارشناسان به‌ طور مشخص حدودی برای سرعت تپش قلب قایل نیستند.

این فیزیوتراپیست با اشاره به توصیه‌های بخش بهداشت آمریکا گفت: در زنان سالم، بخش بهداشت و خدمات انسانی آمریکا، حداقل 150 ‌دقیقه در هفته فعالیت هوازی با‌ شدت متوسط را توصیه کرده‌ است که بهتر است در تمام طول هفته انجام ‌شود که بدون محدودیت از نظر داشتن سرعت خاصی برای تپش قلب است.

صداقت با تاکید بر اینکه ضمن انجام نرمش در دوران بارداری باید احتیاطات خاصی را در نظر داشت، یادآور شد: برای انجام هر نوع نرمش در دوران بارداری به ویژه در صورتی که سابقه‌ زایمان پیش از موعد یا بعضی‌ از مشکلات طبی مانند فشار خون بالا موجود باشد باید نظر موافق پزشک را در این مورد جویا شد.

وی در پایان تصریح کرد: زن باردار باید نرمش را به دقت با وضع موجود تطبیق دهد. به طور کلی وی باید بتواند ضمن نرمش کردن به راحتی سخن بگوید. درصورتی که ضمن انجام ورزش نتواند به صورت طبیعی کلمات را ادا کرد این نشان دهنده زیادی شدت انجام نرمش است که این امر ممکن است به بروز خونریزی، انقباض رحم یا سایر مشکلات بیانجامد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha