سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۸
کد خبر: 104549

با این گیاهان، سرماخوردگی خود را درمان کنید

سلامت نیوز :  فقط لیمو نمی‌تواند با سرماخوردگی مبارزه کند بلکه بعضی موادغذایی تند هم می‌توانند در درمان سرماخوردگی موثر باشند. بدن با باکتری‌ها و ویروس‌های سرماخوردگی وقتی بهتر می‌تواند مبارزه کند که از موادغذایی ضدالتهابی یا ضدباکتریایی استفاده شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه ؛ یک سوپ داغ با فلفل تند نه‌تنها به تعریق زیاد که خود شفابخش است کمک می‌کند بلکه فلفل تند باعث تحریک گردش خون از غشا مخاطی می‌شود که در نتیجه بدن بهتر در برابر میکروب‌ها مقابله می‌کند. در غلاف فلفل ویتامین ث، روغن ها و مواد گیاهی مهمی وجود دارد که عامل اصلی مبارزه با باکتری محسوب می‌شوند.

 درمان سرماخوردگی: ترب کوهی، زنجبیل، آقطی

ترب کوهی حاوی ویتامین ث هم‌چنین دارای اثرات مشابهی است و می توان از خاصیت دارویی آن برای درمان سرماخوردگی و آبریزش بینی استفاده کرد.این گیاه به دلیل اینکه حاوی انواع موثر روغن خردل است، ضد باکتری ها، قارچ ها و ویروس‌هایی عمل می کند که موجب بروز عفونت های مجاری تنفسی می شوند. همچنین مصرف چای زنجبیل به علت دارابودن خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی تاثیر بسزایی در درمان سرماخوردگی دارد.

تندی زنجبیل خاصیت ضدگلو درد دارد. دم کرده گل آقطی در درمان گریپ، سرماخوردگی و بیماری های دستگاه تنفسی مفید است. همچنین بخور گل‌های آقطی سیاه برای درمان بیماری های تنفسی مفید بوده و خلط چسبناک را از گلو خارج می‌کند. به دلیل روغن‌های مهمی که در آب آقطی گرم وجود دارد باعث تعریق و دفع بلغم می شود.بهترین توصیه بعد از نوشیدن جوشانده گرم این گیاه این است که در رختخواب بخوابید و خوب خودتان را بپوشانید تا عرق کنید که این یکی از راه های بهبود سرماخوردگی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha