سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۷
کد خبر: 104559

ماموران وزارت بهداشت، یک عطاری را که به زعم آنان در امور پزشکی دخالت بی مجوز می کرد، تعطیل و پلمب کردند.

مغازه عطاری "دکتر روازاده" پلمپ شد+ جوابیه

سلامت نیوز: ماموران وزارت بهداشت، یک عطاری را که به زعم آنان در امور پزشکی دخالت بی مجوز می کرد، تعطیل و پلمب کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پارسینه، در یکی از آیتم های بخش خبری 20:30 که 28 دی ماه پخش شد، ماموران وزارت بهداشت، یک عطاری را که به زعم آنان در امور پزشکی دخالت بی مجوز می کرد، تعطیل و پلمب کردند.

در بخشی از این گزارش کوتاه، صاحب مغازه عطاری که با اعتراض ماموران مواجه شده بود خطاب به آنان گفت:من ادعای تخصص پزشکی ندارم ولی مردم به من مراجعه می کنند و من هم برایشان گیاهان دارویی تجویز می کنم.

پیگیری ها نشان داد شخص مذکور، "حسین روازاده"  از چهره های مشهور جریان طب سنتی بوده است.

حسین روازاده مشهور به دکتر روازاده به دیدگاههای جنجالی و خاص در حوزه سلامت مشهور است که سی دی های سخنرانی های وی در سطح کشور و حتی شبکه های ماهواره ای پخش می شود، برخی از دیدگاههای خاص وی بدین شرح است:


-درخت کاج را آمریکائی‌ها به ایران آورده‌اند و هرجا دیدید آنرا از ریشه در آورید زیرا کاج نه سایه دارد نه میوه، و هر جا کاج باشد گیاه دیگری رشد نمی‌کند و آب را به عمق زمین می‌دهد که این برای کشور ایران بسیار مضر است.

-بچه‌هایی که آدامس می‌خورند به دلیل الکل موجود در اسانس آن عینکی می‌شوند و به علت اینکه به الکل عادت می‌کنند در آینده مشروبات الکلی را به راحتی می‌پذیرند.

 از دیگر نظرات او می‌توان به این موارد اشاره کرد: ادعای تهیهٔ مارگارین (کره گیاهی) از فاضلاب، ادعای مضر بودن چای به دلیل عدم هجوم الاغ‌ها به مزارع آن و ..اشاره کرد.

به گزارش سلامت نیوز،‌پس از انتشار خبر فوق از سایت پارسینه، دکتر روازاده جوابیه ای ارسال کرده است که به شرح زیر است:

پیرو درج یک خبر مغشوش و کاملا غیرحرفه ای در مورد اینجانب دکتر حسین روازاده، گوشزد چند نکته مهم را ضروری می بینیم:
1-    اینجانب دارای مدرک پزشکی عمومی از دانشگاه تهران به شماره نظام پزشکی 58290 می باشم. به نظر می رسد خبرنگارتان که در پیگیری هایش زحمت تماس با تنها مرجع صدور شماره نظام پزشکی یک فرد یعنی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران را به خود نداده و حیثیت ژورنالیستی سایت خود را خدشه دار کرده است، نیاز به گذراندن بازآموزی های حرفه ای در زمینه کاری خود دارد.


2-    در خبرتان ذکر کرده اید: « از چهره های مشهور جریان طب سنتی» ،‌مردم شریف ایران بنده را به خوبی می شناسند و از خدمات اینجانب به امر سلامت و تغذیه شان آگاهند و همین مردم نیز شیطنت های خبری گاه و بیگاه معاندان احیای طب ایرانی را به خوبی می شناسند چه در ماهواره های دشمنان اسلام و ایران باشد و چه در رسانه های بی اطلاع داخلی.


3-    در خبر 20:30 نه از دکتر روازاده نامبرده شده و نه از پلمپ آن عطاری، دکتر روازاده عطاری ندارد بلکه یک مطب فعال در خیابان جمهوری اسلامی دارد که هر روز پذیرای بیماران محترم می باشد.


4-    اینجانب افتخار می کنم که از میراث گرانقدر نیاکان خردمند ملت ایران یعنی طب ایرانی اسلامی دفاع می کنم و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد. قضاوت در مورد سه نکته ای که از قول من نقل کرده اید باید به صورت علمی و براساس مستندات علمی صورت گیرد. ردکردن کورکورانه نکاتی که یک پزشک عنوان نموده و برای آن نیز مستندات قوی دارد، در هیچ کجای قاموس اخلاق حرفه ای رسانه نمی باشد.


5-    توجه داشته باشید که تا وقتی ما می توانیم از کلمات ایرانی و اسلامی از افتخارات خود یاد کنیم، چرا از  کلمه سنتی که در میان مردم بوی کهنه پرستی به آن داده شده است، استفاده کنیم؟


6-    چند سایت و نشریه کوچک نیز این خبر مخدوش را نقل کرده اند. شما و این رسانه ها بنا به وظایف قانونی و اخلاق رسانه ای خود باید نسبت به درج جوابیه و اصلاحیه خبرتان اقدام نمایید.

اینجانب راه و روش احقاق حق خود از طریق قوه محترم قضائیه را به خوبی می شناسم.
دکتر حسین روازاده

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • یک پزشک ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
    12 31
    http://www.alef.ir/vdcdox0fnyt0kk6.2a2y.html?152549 جناب آقای روا زاده بس کنید برادر.با این پول هایی که از طریق فریب دادن مردم به دست آورده اید زندگی تان را ادامه دهید تا روزی برسد که خدا مو را از ماست جدا کند.
  • مرتضي آدينه ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    24 8
    خدا لعنت كنه هر كي كه اين خبر كاذب رو پخش كرده و اين تهمت ها رو به اين آقاي عزيز زده. فعلا و در اين اوضاع نابسامان دنيا اگر امثال اين آقايون نباشن وضع ما خيلي بدتر مي شد. ان شاء الله كه خداوند هر چه بيشتر ايشون رو ياري كند...
  • سارا ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    6 6
    بهتره در سایتتون تخته کنید. براتون متاسفم خجالت بکشید با آبروی مردم بازی می کنید.