سلامت نیوز : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اعلام اینکه براساس قانون سازمان تامین اجتماعی باید در سازمانهای بیمه ای ادغام شود گفت: به همین دلیل وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی روزهای آینده به مجلس فراخوانده می شود.

عبدالرضا عزیزی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: براساس قانون برنامه پنجم توسعه سازمان بیمه سلامت به منظور تجمیع سازمانهای بیمه ای تشکیل شد اما با گذشت مدت زمان زیادی هنوز تکلیف ادغام 17 سازمان بیمه گر مشخص نشده است.

وی به مهلت سه ماهه مجلس برای تجمیع بیمه ها اشاره کرد و گفت: مهلت سه ماهه به اتمام رسیده است و بعد از پایان یافتن بحث بودجه طی روزهای آینده وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی برای ارائه توضیحات و سوالات نمایندگان در خصوص اقدامات انجام شده به مجلس فرا خوانده خواهد شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد ادغام سازمان تامین اجتماعی در سازمانهای بیمه ای نیز تاکید کرد: براساس قانون سازمان تامین اجتماعی نیز همانند سایر سازمانهای بیمه ای باید ادغام شود و از تجمیع بیمه ها مستثنی نیست.

این درحالی است که محمد علی همتی معاون درمان سازمان تامین اجتماعی دو روز قبل در خصوص ادغام تامین اجتماعی در سازمان های بیمه گر  عنوان کرده بود که در ماده 38 قانون در تبصره 2 و 4 تاکید شده که سازمان تامین اجتماعی و بیمارستان های ملکی آن از ادغام مستثنی هستند.

عزیزی با اشاره به اینکه سازمان خدمات درمانی و تامین اجتماعی باید یکسان خدمات ارائه دهند، گفت: بیمه شدگان تامین اجتماعی چون 5 درصد حق بیمه بیشتری پرداخت می کند به همین دلیل باید یا این حق بیمه کمتر شود و به اندازه بیمه شدگان خدمات درمانی برسد و یا اینکه حق بیمه سازمان خدمات درمانی اضافه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha