سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۴
کد خبر: 104578

سلامت نیوز : عضو هیأت مدیره انجمن زانو گفت: وقتی تعرفه درست درمان برای پزشکی و جراحی وجود ندارد، چگونه می‌توان با تعرفه چند سال قبل و با هزینه‌های میلیونی امروزی،‌ پزشک و بیمار با هم تعامل داشته باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ کامران بدیع‌زاده عضو هیئت مدیره انجمن زانو در نشست خبری سومین کنگره دوسالانه بین‌المللی انجمن زانو و آرتوروسکوپی و آسیب‌های ورزشی ایران، اظهار داشت: متاسفانه بیماران در ایران از گران شدن وسایل ضربه می‌بینند و چون ابزار با دلار آزاد خریداری می‌شود و وزارت بهداشت به آن هیچ سوبسیدی نمی‌دهد، قیمت پروتز که در اوایل امسال حدود 3 میلیون تومان بود، هم‌اکنون به 7.5 میلیون تومان رسیده است و بیمارستان نیز هزینه خود را دارد.

عضو هیئت مدیره انجمن زانو گفت: هزینه بستری در تهران در یک بیمارستان خصوصی درجه یک منهای حق‌العمل جراحی 16 میلیون تومان است که بیمار در این زمینه ضربه می‌خورد و باید سیستم بهداشت و پزشکی پاسخگو باشد.

بدیع‌زاده مشکل پزشکان را تعرفه پزشکی ارزیابی کرد و گفت: متاسفانه پزشک همیشه متهم است و جزو مظلوم‌ترین طبقات است.

متخصص ارتوپدی به آشوب اخیر بر علیه پزشکان اشاره داشت و گفت: وقتی مملکت ما تعرفه درست درمان برای پزشکی و جراحی را ندارد و با تعرفه قدیم 5،6 سال پیش می‌خواهیم پیش برویم، معلوم است چه می‌شود؛ امروز چگونه بیمار با سقف بیمه 3.5 میلیونی می‌‌تواند بستری شود، چرا که هزینه بیمار فقط در یکی دو روز بستری 2 تا 3 میلیون می‌شود و اگر این معادله را جلوی انیشتن هم بگذاریم از جواب باز می‌ماند.

وی تولید مفصل مصنوعی در ایران را تقریبا متوقف شده دانست و گفت: ‌7،8 سال پیش یک کارخانه‌ای وجود داشت که این کار را انجام می داد؛ مواد را از خارج وارد می‌کرد، اما به دلیل بروز نبودن و بیزاین عقب‌افتاده و قدیمی نتوانست ادامه دهد و از نظر پزشکان نیز استقبال نشد و می‌تواند گفت که اکثر تجهیزات موردنیاز از خارج وارد می‌شود.

در ادامه فریبرز عزیزی دبیر علمی سومین کنگره دوسالانه بین‌المللی انجمن زانو و آرتوروسکوپی و آسیب‌های ورزشی ایران، اظهار داشت:‌ رشته‌هایی مثل ارتوپدی و جراحی‌های زانو به وسایل پیشرفته وابسته است و تکنولوژی کمک بسیاری به پزشک و بیمار می‌کند.

عضو هیئت مدیره انجمن زانو گفت: استفاده از دستگاه‌‌های تشخیصی مثل MRI در ایران در تشخیص زودرس بیماری‌ها نقش بسزایی داشته و علی‌رغم تحریم‌ها، بیشتر بودجه‌ها به پزشکی و تجهیزات معطوف شده است.

عزیزی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مربوط به پارگی رباط صلیبی، گفت: ‌200 میلیون نفر در دنیا بازی فوتبال را انجام می‌دهند که گرم کردن بدن قبل از ورزش، برخورد با تکل‌های ناجور و پرهیز از حرکات غیر ورزشی و داشتن زمین مناسب می‌تواند از شیوع پارگی در رباط صلیبی بکاهد.

وی گفت: شدت انجام حرکات، ناگهانی بودن حرکات و درجه برخورد می‌تواند در شدت آسیب وارده بکاهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha