سلامت نیوز : رئیس سومین کنگره دو سالانه بین‌المللی انجمن زانو، آرتورسکوپی و آسیب‌های ورزشی ایران گفت: آگاهی مردم، بهبود تغذیه و انجام ورزش از ضایعات مفصلی کاسته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ حسین بهداد در نشست خبری سومین کنگره دو سالانه بین المللی انجمن زانو، آرتورسکوپی و آسیب‌های ورزشی ایران، اظهار داشت: جراحی مدرن زانو با توجه به حوادث ورزشی، ترافیکی و مسائل سنی با سیستم‌هایی که در آمریکا و اروپا انجام می‌شود، در ایران نیز انجام می شود.

رئیس سومین کنگره دوسالانه بین المللی انجمن زانو، آرتورسکوپی و آسیب‌های ورزشی ایران گفت: افزایش سن نیاز افراد را برای انجام کارهای خود را بیشتر می‌کند پس لازم است که در افراد مسن با جراحی زانو بتوان گام‌های مؤثری برداشت.

وی افزود: ما بهترین سیستم دنیا را داریم و تعویض مفصل زانو و هیپ در ایران انجام می‌شود و برای کم کردن درد در افراد مسن انجام عمل جراحی زانو بسیار کمک‌کننده است.

وی به ورزشکاران ایران در 20-22 سال قبل اشاره داشت و گفت: در آن زمان همه آنها برای جراحی به آلمان و کشورهای دیگر می‌رفتند، اما خوشبختانه امروزه همه عمل‌های جراحی اورتوپتی در ایران انجام می‌شود و نیاز به اعزام و ارزبری از کشور نداریم.

بهداد به دخالت افراد غیر متخصص در این حوزه اشاره کرد و گفت: البته ممکن است یک سری ناهنجاری‌ها وجود داشته باشد و عده‌ای در این رشته کار کنند یا دخالت کنند که متخصص این رشته نباشند، اما انجمن سعی می‌کند بر این امر نظارت کند.

وی به تعویض مفصل در سنین بالا اشاره کرد و گفت: در نسل گذشته ضایعات مربوط به سنین بالا بیشتر بود اما امروزه سطح آگاهی‌ها افزایش یافته و با بهبود تغذیه،‌ ورزش، خوردن شیر و استفاده از نور آفتاب از این ضایعات کاسته شده است.

رئیس سومین کنگره دوسالانه بین المللی انجمن زانو، آرتورسکوپی و آسیب‌های ورزشی ایران تصریح کرد: با توجه به تحریم‌ها قیمت وسایل موردنیاز برای مردم گران است و البته انجمن در این زمینه توانسته مشکلات تهیه وسایل را حل کند و از بهترین کشورها و کمپانی‌ها وسایل را تهیه کند و باید بگوییم ما در ایران پروتز چینی نداشته‌ایم.

وی به شعار کنگره امسال اشاره کرد و گفت: «مردم را فعال نگه دارید» شعار امسال کنگره است و در کنگره امسال که از 15 تا 18 بهمن ماه در کیش برگزار می‌شود، 25 مقاله ایرانی، 22 پوستر عرضه می‌شود و 15 استاد و متخصص از کشورهای آلمان، ‌فرانسه، نیوزلند، استرالیا، ایتالیا، ژاپن، کره و فرانسه شرکت خواهند کرد.

بهداد افزود: جراحی شانه، جراحی مچ پا و تعویض مفصل زانو از جمله مسائلی است که در کنگره امسال به آن پرداخته می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha